Baby doll

Idag har det varit en hel okej dag!
Efter skolan gick jag. Cornelia och hennes kompis till Gävleborgs zoo, köpte öronrens till Iz av märket K9. Hoppas det hjälper mot hans kliande. Efterom öronen luktat skunk också misstänker de i djuraffären svamp, inte alls omöjligt då han blev svamp drabbad på tassen för några månader sen. 
 
Skulle det inte hjälpa har jag örondroppar från veterinären som inte har gått ut, men vill prova k9 först. Sen ska han få ett ordentligt bad nästa vecka troligen om det inte blir i helgen. Vi får se. Han kliar sig ganska mycket runt halsen där han har extremt med tjock päls. Man får verkligen gräva fram huden på honom, så förhoppningsvis följer lite päls med efter badningen. Vi får se om jag orkar föna honom, annars får han torka själv under natten.
 
Efter sista kvällskissen ska jag skälja rent runt öronen på honom för det har hamnat massor av vätska i pälsen från när jag försökte hälla det i hörselgången på honom. Det är inte det lättaste att hålla i örat så det är vidöppet när hunden älskar att få öronen kliade och trycker huvudet mot handen och får den där speciell minen när han verkligen njuter! Haha
 
Vi har kört lite sättande och läggande. Jag fattar inte varför han backar några steg när jag komenderar Stå. Han vet ju vad stå betyder, endå backar han innan han stannar till. 
 
Får klicka in Stå, men frågan är hur? ska jag bara klicka när han står upp eller?
 

Kommentarer
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Hehe jaså, se där ;) Det var ju fränt. Får se när lillen vill komma ut då :D Gärna liite tidigare.

2013-01-24 @ 11:59:47
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0