At home

Emma och jag träffades med hundarna vid halv 2 tiden, vi tog bussen direkt till Valbo och gick in på djurmagazinet, jäklar vilket tråkigt utbud de har! Och inte rea på någonting förutom typ hundmat (halva priset på säckarna). Så vi trallade vidare till Jennys hund och katt och där köpte jag två till Hurtta selar i strl 35. En spår/vanlig sele och en Y-sele. Troligtvis vill Carla ha dem till hennes systers kines. Vi får se, annars slänger jag upp en annons facebook. 
 
Efter Jennys gick vi till Media markt och efter mcket prat så fick jag byta hårddisken (hade nämligen med mig fel kvitto) men det löste sig. 
 
Sen tog vi bussen hem, gick till rastgården och släppte hundarna. Fy, även i rastgården vid station var det masso av hundskit (inte lika mycket som på den vid mig och den vid fjärran men endå) och halt! Det var verkligen snorhalt.
 
Sen strosade vi runt på stan med vovvarna och gick in på Gävleborgs zoo, köpte ett blått nylonkoppel med reflexer som man kan ha på kvällen till Iz, med ett väldigt skönt handtag för 30kr. Tänkte även vid träning så han går upp i varv och börjar tugga på kopplet. Efter det gick vi hem till mig och testade soodastreemen för första gången, smaken var faktist väldigt god! (passionsfrukt/mango). Sen gjorde vi dipp och skulle titta på film men Bella var inte bekväm alls. Hon skällde och morade på Izor titt som tätt. Sen släppte vi ner henne på golvet istället och då kissade hon i Izors bädd. 
 
Kan ha någonting med markering att göra, jag vet inte men Emma blev både arg och chockad. Det har inte hänt på 3 år. så Emma beslutade sig för att de skulle gå så Izor skulle få lugn och ro då han blev hlt uppspelt av hennes skällande och vel leka. 
 
väldigt synd men annars har dagen varit bra!
Här kommer bilder på selarna som ska säljas, ska EV sälja y-selen till Iz, beror på om det går att sy in den. Annars struntar jag i det och den säljs! Men laddar upp bilden på den iallafall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0