Snölek

Har varit ute med hundarna hela dagen i princip, vi har kastat snöbollar och busat i snön. Sen har vi tittat på korna på avstånd då jag vägrade gå i så pass djup snö att snön var upp till höfterna på mig. Izor skötte sig bra och var riktigt nyfiken.
 
Fick duscha av Izor båda gånger när vi kom in eftersom hela han var full i snö. Enorma klumpar fick han som gjorde att han knappast kunde gå på grund av alla snöklumpar.
 
Vi var ute två gånger och hundarna ligger nu utslagna, Milla däckade direkt och Ixor har precis lagt sig till rätta.
 
Har även hunnit med att klippa till Millas klor (igen) förbättrade klippningen samt trimma tassarna på henne. Oj så lång pälsen var kring tassarna, hennes tassar påminnde om Grinchen(?) men nu är dom runda och fina. Det blev jämt och fint klippt, hon var väldigt duktig då jag fick klippa väldigt nära huden på henne. Izor kan reagera lite ibland men hon låg still.
 
Fotade dem en hel del ute så tänkte visa några bilder.
 

 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej!
Jag älskar din blogg och undrar vad har du för kamera? Är den enkel att lära sig med osv? Är standardobjektivet bra eller har du köpt ett nytt? Köpte du den när du skaffade Izor eller innan/efter? Pris på den? :)

Kram

Svar: Kommer med ett svar på bloggen nu snart :)
Mandana Veysi

2013-02-17 @ 22:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0