Kinamat

Har precis ätit kinamat, det var ett bra tag sedan jag åt det sist. Och det var lika gott som vanligt. ♥
Efter skolan gick jag, Emma och Cornelia till Gävleborgs zoo där jag och E köpte torrfoder åt hundarna. Det var en förpackning per hushåll (3kg) så Cornelia köpte en säck i sitt namn åt mig och det var helt ok enligt butiksägaren. Dom är riktigt snälla där på Gävleborgs zoo. Om ni har vägarna förbi Gävle så slink in dit. 
 
Efter det gick Emma och jag till UMO och bokade en tid så att jag kan få en förnyelse av mina p-piller. 
Och nu sitter jag här, har tränat lite ställande inför utställning med Izor, behöver träffa folk som vill känna/klämma och mata honom med godis så att han förstå att människor inte vill äta upp honom. Det funkade jättebra iallafall när jag nöp honom lite här och där, kollade tänder, öron, lyfte på svansen och benen. 
 
För troligtvis kommer han att ställas ut i maj. Vi får se. Han måste även kunna vistas i samma ring som andra hundar, blir att åka på ringträningar osv. 
 
Inväntar Denise nu, blir kloklippning av långöronen.Usch hade behövt en furminatior att dra igenom Joshi med, fyfan alltså. Han fäller päls så det skriker om det och han har så jäkla mycket päls. Vet inte om det är pga kastreringen. Chili har jättefin tät päls men han har väldigt mycket luft mellan stråna tycker jag. 
 
Nåja, ska sluta babbla nu och gå ut på balkongen och ta en cigg samt släppa ut ninerna en liten stund innan D kommer. Det kommer att bli ett helvete att försöka få tag i dem, det är mitt fel. Har inte hanterat dem tillräckligt mycket men tack och lov är de snälla och lugna i famnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0