Dagen

 
Idag skulle jag egentligen till soc för ett möte men de ställde in det för andra gången i rad nu. Grr, blir riktigt less men nu är det som det är. Åkte till Allmänpsyk för att träffa en läkare idag, han var supertrevlig precis som Linda (min psykolog på BUP sa), tråkigt nog är han ingen psykolog så honom kommer jag inte att träffa.
 
Vi disskuterade en del och pratade mediciner m.m, det kändes helt ok att gå dit faktist. Hade hjärtklappning när jag stod utanför bygnaden men det släppte efter en halvtimme ungefär.
 
Därefter tog jag bussen hem till min goa tervpojke. Kopplade honom och traskade ner till Nordost för att kolla om Pauline var hemma. (Hon har Pandora hos sig i ett par dagar som ägs utan Lisa och Klas) Jag skulle låna med mig Pandora och gå till Gävleborgs zoo med henne och låta Anki eller någon kolla på hennes päls och se vilket schampoo som hon behöver för hennes päls är förjävlig. Vi klippte henne kal på rumpan och svansen eftersom allt var en enda tova. Lisa och jag höll på i över 3 timmar men när pälsen växte ut igen bildades det tovor direkt, och hon hugger när man borstar henne så hon behöver ett mirakelschampoo. Sedan ska vi kolla efter ett foder som kan passa henne. Hon väger trots allt 25kg! och skulle behöva gå ner ett par kilo och samtidigt få bättre pälskvalité.
 
Jag tror att dem i butiken kommer att rekomendera VoH nr 25 (lax) som Izor äter. Jag tror starkt på att det fodret kan göra stor skillnad på hennes päls.
 
Jag fick inget svar från Pauline iallafall så jag smsade Emma och Cornelia och frågade när dem slutade, Emma slutade 4 och vela hemskt gärna följa med till Gävleborgs. så jag mötte upp henne vid skolan så gick vi dit Efter en stund kom Cornelia och Emma var tvungen att gå.
 
Anki visade hur pälsen skulle ryckas på Izor och då visade det sig att det är pälsen bakom öronen, dvs "öronmuffarna" som skulle ryckas bort. Haha, jag Cornelia som beskrev "pälsen vid örongången", jag tänkte bara näe, kan det stämma?
 
Nu är ha iallfall nytrimmad på öronen. Han har inte allt det där fluffiga kvar. Sen så måste jag verkligen hitta folk som har lust att hälsa på Izor och känna igenom honom för det behövs verkligen.
 
Köpte kattmat åt L&K då det var specialpris. Så maten får antingen Pauline ta med sig upp när hon ska lämna Pandora eller så får det bli när jag åker upp nästa gång/eller om L eller K ska till Gävle.
 
Efter det gick vi iallafall till Denise och var där i ett par timmar och vid 9 tiden kom vi hem. Har inte gjort speciellt mycket sen dess. Iz har fått en bit tjurmuskel och det stinker skit här hemma efter den. Nu ligger han och halvsover.
 
Har även hunnit läst Belgaren som kom i brevlådan idag och ska spela lite Sims nu.
Imorgon blir det ett pass hos sjukgymnasten. Åh, jag som har så ont i kroppen. Får ta det extra lugnt imorgon.
 
Ha en trevlig måndagskväll!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0