våran jul

dagen började med att izor och jag gick hem till mamma och där serverades risgrynsgröt till oss tvåbenta. efter npgra timmar kom min lillebror och far och då började det hända lite saker. julmaten skulle ordnas osv. jag och syrran tog ansvaret för julmaten och Izor inspekterade allt vi gjorde. stackars hund som var instängd ned oss i köket när det doftar från julskinka, korv och köttbullar. .

vid 4 tiden dök Oosko upp och äntligen hade vi blivit klara med allt så vi satte oss till bords och började äta. jisses, glömde bort hur mättande julmat faktiskt är. vi aöla hamnade nog i paltkoma.

självklart glömde vi inte bort Izor när vi åt, han fick en grisfot som han smaskade på.

eftee maten tittade vi alla lite på tv och drack glögg. sedan blev det julklappsöppning. Izor fick julklappar som var bra över godkända. han tycker verkligen om "ölkorv". tror han fick en med baconsmak. sen fick han ett grisöra som söank ner rätt fort och en oxstrupe som han bara blängde på.även Izor hamnade i matkoma haha. strupen la jag i en påse och den får han senare idag.

vad fick jag för julklappar då? jag fick en pilatesboll av mamma, pengar av bror min, pengar av pappa, av syrran har jagibte fått någonting än och av oosko ficl jag två böcker. bla en om hundens kondition. helt perfekt! .

efter julklappsöppningen åt vi bullar och sedan satte jag och oosko oss och spelade kort. efter en stund kom syrran och var med. sedan blev det efterrätt. jag hade gjort panacotta (första gången och vegansk) och den blev sjukt god.

tja så har våran jul sett ut. efter en stund gick Izor, oosko och jag hem till mig och vi somnade nästan på direkten.

nu ska jag kliva upp och åka till rusta, izor får följa med för Wictoria möter oss där. ska köpa två filtar och sen ska vi åka till valbo och handla lite heminredning 4ill min lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0