Regn

sitter hemma hos mamma nu och dricker en kopp kaffe. Hon ska iväg till en vän så jag kan välja om jag vill vara hemma hos mig eller här. Eftersom jag har internet här så blir vi nog här en stund. 
 
igår tränade vi mer på baklägesmarsch och ja, det ser fint ut. Måste bara finslipa på momenten och träna stenhårt på dem så att han verkligen bjuder på rätt beteende när jag kommenderar. Ibland blir han så uppe i varv att han bjuder på tusen olika beteende samtidigt och allt blir bara pannkaka. 
 
Det är både fördelar och nackdelar med att ha en superlättlärd och snabbtänkt hund. Fördelarna är ju såklart att det går fort att lära in m.m, och nackdelarna är bland annat att han hinner bjuda på andra beteenden och jag klickar. Eller att han tycker att han får vänta för länge för sin belöning och bjuder då på annat. 
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen gå ut i regnet så att Izor får kissa av sig innan vi kör lite med klickern inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0