Nybadad

Izor och jag gick ut i det hemska vädret, halt och blött är det ute, usch!
Tog med mig en boll och släppte honom lös i ett område där jag brukar släppa honom med uppsikt. Jag kastade boll i kanske en halvtimme innan vi begav oss hemåt, Izor var smutsig upp till halsen så det var march in i badrummet och nu känns det verkligen att han har gått upp i vikt, förr kunde jag lyfta honom med 1 hand, det kan jag inte länge. Han ligger väl på 23 kg nu. Helt normalt och en bra vikt för honom, sedan väger även muskler. 
 
När han endå stod i badkaret och blev sköljd så passade jag på att schampoonera honom och göra honom fin till jul, därefter var det fram med hårfönen och nu luktar han underbart. Fluff har blivit fluffigare! Han är fortfarande lite fuktig i pälsen men det får torka av sig själv, har fönat honom tillräckligt.
 
Nu sitter vi hemma hos mamma och Izor sover, i skrivande stund sitter jag med en kopp te och snart ska jag ladda upp lite bilder från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0