Fyrverkerier

Efter en cykeltur runt brynäs på ca 15 min så åkte vi hem till mamma och Izor travade sista biten hem. Han drog på jättebra men var snäppet lugnare än igår då han drog som en blådåre. Mamma och pappa har diskuterat kring att köpa en ny cykel åt mig då det är rena livsfaran att cykla med Izor om man inte har ordentiga bromsar haha.
 
Nu ligger han och sover på golvet efter att ha ätit ett grisöra och imorgon ska vi börja förbreda inför nyår, jag vet inte varför vi firar det helt ärligt. Tack och lov är min familj emot allt som har fyrverkerier och stödjer inte sånt. 
Izor bryr sig inte om det smäller från raketerna eller så men efter att ha haft en skotträdd hund så kommer jag aldrig stödja det. Lilla Lisa som tyvärr inte är i livet idag kunde varken äta eller dricka när det small ute, hon var helt förstörd. Och jag vet att hon inte är den enda skotträdda hunden.
Inte nog med att man smäller bort hundratals, ja vissa tusentals kronor i luften. Helt patetiskt. 
 
Och bara för att Izor inte är skotträdd tänker jag inte utsätta honom för raketerna under nyårsafton. Man vet aldrig, en raket kan vända och smälla på honom eller att folk kastar smällare efter honom. Det kan i sin tur göra att han faktiskt blir skotträdd. jag själv hoppar till varje gång det smäller men Izor tar det med ro. Tack och lov, bor man så här centralt som jag gör måste man nästan ha en skottfast hund. Förra året fick Lisa vara med Cornelia och hennes familj mitt ute i skogen för att inte dö av rädsla. 
 
Vad tycker ni om fyrverkerier?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0