Trötta

vi kom hem för någon timme sen, haft jätteroligt även idag, trots att jag blev lite less på Izor som verkligen fjantade sig och fick hjärnsläpp när vi skulle träna lydnad.
Har fått tips om hur jag ska få Izor att sitta still i början av fria följet och vid halterna. För han håller på att rätta till sin position hela tiden annars och då blir han frustrerad. Så vi kommer träna mycket på det här hemma, perfekt om jag inte har ork att vara ute och träna.
 
Sista timmen fick de som vela åka hem och vi son stannade fick tröna lydnad eller agility om vi vela. Sabina jag och Johanna sprang till agiitybanan (okej vi sprang inte men) vi skynade oss dit, kopplade loss hundarna och började köra. Iz var taggad som vanligt, trots att vi hade tränat annat i över 4 timmar. Men som min hundlärare sa: Han är som en duracell kanin, han kan jobba hur länge som helst. Hon tycker även att han verkar riktigt rolig att jobba med just för att han vill lära sig saker och vill jobba hela hela tiden!
 
Vi körde en kortare bana med hopphinder och tunnlar. Sen tänkte jag testa slalom. Jorå han fattar, med lite hjälp från mig (knappt någon hjälp alls tycker jag) så klarade han 4 pinnar utan problem, Tänker inte utöka pinnarna utan att det sitter. Däcket provade vi också på, han förstod inte först att han skulle hoppa igenom själva däcket men visade sen vart han skulle hoppa och då gick det bra, dock var däcket väldigt långt ner nu så det blev lite svårt för honom att hoppa igenom det.
yttelite grövre än då så tippar jag på att han bör väga runt 25kg. Men det beror helt på, han kanske är jättetanig då eller supertjock. Nejmen hoppas ni förstår vad jag menar, är lite trött i huvudet och måste vila upp mig för att sen plugga med S.
 
När vi kom tillbaka till stan igen så gick Sabina och jag till djuraffären för att väga hundarna, Izor väger 19,8kg. Sakta men säkert går han upp, När jag fick honom vägde han 23kg och då var han i bra hull, men eftersom han är högre och p
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca (rebz)

Kul att se lite klipp :). Men du vet att han går in fel i slalomet va? De ska gå in på högersidan så första pinnen är på deras vänstra sida. Hoppas de blir fler videoklipp :D

Svar: Nope har ingen aning, fick hjälp av en kompis och enligt henne så skulle han in från den sidan. Men tack för tipset då vet jag till nästa gång! Själcklart kommer det flera klipp. :)
Mandana Veysi

2012-09-27 @ 18:41:16
URL: http://beccaochbino.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0