Låååångt inlägg

 
Vid fyra tiden kom vi hem. jäklar vad roligt det har varit under dessa dagar .Trots regn och knott så har vi haft otroligt roligt!
 
Tänkte dra upp lite kort vad vi gjorde på dagarna.
 
Måndag:
Vi kom fram, fick nyckel till vårat rum, packade upp och boade in oss lite. Det blev tyvärr ingen träning eftersom  Sundsvall kom vid halv 4 tiden då det blev lite krångel efter vägen. Enligt schemat skulle vi köra rapport/budföring men det blev inte av pga försenaderna. 
 
Senare på kvällen hade iallafall vårat gäng (Gävle alltså) hand om kvällsaktiviteterna.Så vi samlades allihopa i allrummet och dfaktist jätte trevligt. Izor var sååå duktig, han var med oss hela kvällen. 
 
Tisdag: 
På morgonen hade våran grupp Sök.
Ullrika berättade lite vad sök handlade om och vi gjorde ett "vittringsrum" sen bad Ullrika mig att figga åt Nix. Hon visade mig stället så la jag mig där senare. Matilda figgade också åt Nix.
När han hade hittat mig (som han gjorde på en kvatrs sekund) så gick jag till gruppen och kopplade Nix och skickade honom, då följde jag och en tjej till med. Precis innan Nix var framme hos Matilda så skrek han till. När vi märkte att Nix blivit stucken/biten av något så skrek tjej bakom mig till, och helt plötsligt så fick jag världens värk i låret. Det högg verkligen i själva benent och då märkte vi att Nix hade trampat i ett jord getingsbo. Vi sprang därifrån fast jag knappt kunna stödja på benet för att det så ont. Jag som är van vid smärta, skulle jag råka skära upp mig så skulle jag knappt reagera föränn jag märker att det rinner blod. Men nu gjorde det så ont att jag var tvungen att anstränga mig för att hålla tårarna inne. Jag hade verkligen ett hål i låret efter getingen.. Benet svällde snabbt upp och jag kunna tillslut nästan inte gå, Nix var ordentligt stucken han också och Ullrika tröck i honom kortisontabletter fort som sjutton. Lasse kom och gav mig Alvedon och en salva för smärtan, han tog Nix och åkte därifrån.  
 
När den värsta smärtan var över så började söket för våran del. Jag figgade åt Matilda som hade med sig Chicko, en Border Terrier. Han fattade direkt vad som var på g, sjutton vad han är smidig i skogen! Han hittade mig ganska direkt så vi utökade avståndet men inget hindrar Chicko från att hitta någon som har korv!!
 
Sen var det våran tur, det var första gången som vi kört det och både jag och Izor tyckte att det var riktigt roligt. Iz förstod på en gång vad det gick ut på. Matilda figgade och Izor hade inga problem att hitta henne. Han hade inga problem att springa fram till henne heller, (han är ju reserverad mot främlingar som belgare är, så jag trodde att det skulle förstörd lite men icke),  Efter två skick så kunna hon gömma sig relativt långt in i skogen, han hittade henne utan att tveka en sekund. Och när hon flyttade sig från ett ställe till ett annat så sprang han inte rätt igenom skogen utan följde mönstret från där hon hade sutitt.
 
På eftermiddagen körde vi rapport och Ullrika skickade Izor till mig men han stod helt still fast jag ropade på honom. Han hade kopplet släpandes och han vet att man sticker ingenstans när kopplet är på. Men när han hajade att han fick springa, ja då var det fart på honom. Det gick så fort så att örononen försvann helt på honom. Kunna skicka tillbaka honom utan problem också. Efter två skick så mötte jag upp Ullrika i mitten, kopplade hunden så gick vi tillbaka. Fick mycket beröm där också.
 
Onsdag:
Dagen började med spår, vi gick ner till stället där vi skulle spåra och hade en liten genomgång. Först skulle vi gå en och en för att spåra, Izor fick börja. Matilda la hans spår (en boll) och när han förstod att det var näsan han skulle använda så gick det framåt, när han inte var långt ifrån bollen så fick jag nästan springa efter honom för att han var så inne i spårandet. 
 
Sen skulle vi para ihop oss två och två för att spåra, vi skulle helst inte vara med någon kompis så Matilda och en tjej (glömt vad hon heter) parade ihop sig och jag och en kille som heter Anton. En tjej var också med oss utan hund eftersom hennes mopsvalp låg och sov inne på hennes rum. Hundarna var superduktiga. 
 
Senare på kvällen grillade vi sen var det en tipspromenad. Efter det satt vi och pratade inne i grillkåtan. Matilda tog upp det att Chicko är stenhård i kroppen så Ullrika och läraren från Uppsala som jag även glömt namnet på masserade honom en lång stund. Matilda fick tips om ett Back on track täcke som håller musklerna varma och att de ska massera honom 3 gånger om dagen i ca 5-10 minuter. 
 
Idag fick vi testa på bevakning. Izor fick visa och han var duktig, han tittade bak  på mig några gånger men traskade på sen, jag är så lättad att han inte är extremt mammig. Jag vill inte ha en hund som blir helt tokig och okontaktbar när jag måste lämna honom en liten stund eller om någon bara måste hålla honom åt mig i någon minut om jag måste göra någoting. 
 
Sabina brukar ta Izen ibland och hon säger att han först blir lite stirrig efter mig men sen är allt annat sååå roligt så matte är ingenting intressant för stunden.
 
Vi åt mat och sen begav vi oss hemåt. Har inte gjort  någonting speciellt sen vi kom hem. Har packat upp och vilat. Och nu har jag suttit med det här blogginlägget ett bra tag så nu ska jag kopiera allt jag skivit så blogg.se inte jävlas med mig och väljer att radera allt jag skivit. 
 
Justja, i våran grupp var det jag med Izor, Matilda med Chicko (Boder Terrier), En tjej från Uppsala vars namn jag inte kommer ihåg med hennes kooiker Bonzo, Anton från Sundsvall med hans Springer spaniel Magda, En sundsvallstjej till jag inte kommer ihåg namnet på med hennes lilla mopsvalp Doris, Emelie från Sundsvall som inte hade egen hund och en tjej från Uppsala med hennes lilla shih tzu blandis som jag inte kommer ihåg namnet på.
 
Jag har inte använt kameran någonting så det är en massa mobilbilder, jag har inte fått bilderna av Sabina än så hennes bilder kommer i ett annat inlägg!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0