Hundarna är hemma!

Igår åkte vi upp då, tåget var inställt så det blev bussersättning. Klev på bussen och märkte att den var proppfull! Det var så trångt så att man knappt kunna gå förbi Izor.Det var varmt som i en bastu men vi fixade det. Ja, tror att jag led mera under resans gång än Izor om jag ska vara ärlig. Han låg coollugn i gången, en tjej bredvid mig fick klappa honom utan en minsta reaktion. Sen vela en liten flicka klappa honom och Izor gick fram och luktade på henne men började tokskälla sen! Jag tror att det var pga omständigheterna. Var dumt av mig att säga ja. När vi kom till S-hamn så satt Lisa på station, vi åkte till Coop och handlade lite. Efter det åkte vi hem och åt lite snabbt för att sen åka ut och leta efter hundarna. Tyvärr så såg vi varken några hundar eller spår efter dem. Efter att ha åkt omkring en bra stund så åkte vi hem igen. Vi tänkte dricka the och kolla på någon film. Precis innan Lisa hann sätta på vattenkokaren så ringer telefonen Klas nästan skrek i telefonen att hundarna var hittade. Vi fick mannens telefonnummer och ringde direkt, efter att ha fått en vägbeskrivning så kastade vi in Iz i bilen och åkte. Mannen hade varit ute i skogen och rastat sina jakthundar när han hörde två hundar tokskälla. Eftersom björnjakten var varit så trodde han att det var två lösa jakthundar som fått tag i någonting. Han gick upp i skogen och där stod dem. Han fick till och med gå fram till dem! Iallafall till Milla. När vi äntligen kom dit efter att ha yrat omkring i över 20 minuter så kastade vi oss ur bilen, Iz fick sitta kvar så gick vi in i skogen, ropade och vissla lite och Milla kom som en raket tog henne till bilen där hon hoppade in superglad och väntade på att vi skulle åka. Pandora däremot kom inte, så fort man ropade eller försökte locka på henne så gick hon längre in i skogen. Bestämde mig för att gå till bilen och hämta hundarna. Kopplade dem och gick sedan, jag hann inte riktigt komma in i skogen så kom Pandora springandes. Och gud så glad hon var!! Vi tackade mannen så mycket och åkte sedan hem. Hundarna fick en portion mat och sen slocknade dem. Jag var också förbannat trött igår kväll och somnade i soffan när vi kollade på tv. Vaknade för en timme sen av en fluga som MÅSTE surra precis vid mitt öra. Solen skiner men det blåser en hel del ute! Ska köra ett pass med Iz senare idag. Sen ska vi åka bort till stranden så att hundarna få bada. (flickorna behöver verkligen det, så leriga som dom är)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0