Du är bäst

Kom alldeles nyss hem från klubben. Herregud säger jag bara, jag är så fruktansvärt stolt över Izor. Sabina och jag mötte upp Simon och hans hund på stan innan vi gick till busshållsplatsen, Izor gjorde ett utafall men lugnade sig efter några sek, vi gick till hållplatsen och där stod resten av klassen med sina hundar. Inte ett pip från Izor. Vi klev på bussen och han satte sig med en gång, när vi hoppade av så struntade han helt i de andra hundarna 
 
Vi tränade target, Iz hajade direkt vad som skulle göras för att få sin boll. Duktiga hund! Vi ska fortsätta med target, kände verkligen at han jobbqde med mig, att det var matte som var roligast eftersom hon hade bollen. Han var i princip lös (hade ett reteriverkoppel fastknutet i selen utifall att) Nä vi hade så roligt Jag var glad, Izor var glad och vädret var kanonfint!
 
Efter lunch så skulle vi testa olika belöningar till hundarna för att se vad dem gillade mest, vi lånade varandras leksaker och Izor gillade allt. Men hans boll och kampulle är favoriterna. Förövrigt så är hans boll i sådelar nu, är det någon som vet vart man kan köpa hållbara tennisbollar?
 
De sista 20 minutrarna körde vi target igen och nu stod jag en bra bit ifrån targetplattan, visst testade han att göra olika tricks han kunna men tillslut så gick han fram till plattan. 
 
Bussresan hem gick också väldigt bra, när vi kom in i lägenheten så tog jag fram lite kött från fryen som prinsen fick som ett mellanmål, Nu ligger han och sover!
 
Det är sånna här tillfällen som jag ska lägga på minnen när det kör ihop sig. 
Älskar dig min finaste Tervueren!



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0