Agility

 
Kom hem från klubben för drygt 1,5 timme sen. Fick sätta Izor i badkaret och skölja av honom då han var riktigt skitig!
 
Vädret var inte på våran sida, det har regnat hela dagen.
När vi kom ut till kubben så parade vi ihop oss två och två och började träna. Jag och Sabina tränade ihop. Hon har tränat agility i 4 år så hon har hjälpt mig otroligt mycket och gett mig goda tips och råd.
Izor var så duktig, när det kommer till arbete så ger han verkligen 100%. När vi kom ut på plan och började testa olika hinder så insåg han efter någon sekund hur roligt det var!! (som allt är i hans värld). Tunneln är hans favorit, speciellt när den är böjd som en halvmåne.
 
Han fick även testa på platta tunneln, det var väldigt halt i den men han sprang igenom 1-2 gånger med hjälp av Sabina som höll upp tunneln lite.
 
Vi testade att kombinera hopp hinder och tunneln, jodå inga problem. kruxet är att jag inte vet vart jag ska ha mina armar, haha. Tur att vi ska få lektioner om handling. Jotack det behövs.
 
Sabina och Smilla var så duktiga trots vädret. Smilla var inte så pepp när det var blött och kallt ute. Och hon som lätt blir kall också. Men jäklar alltså hon är snabb Smilla.Hopphindrerna flög hon över som superman.
 
Och Johanna och Zorro, de var riktigt duktiga! Johanna som aldrig har hållit på med hundsport tidigare occh Zorro som aldrig tränat agility eller någon annan hundsport. Hon fick låna min kamprulle för att få upp motivationen lite hos Z och visst fick hon det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0