-

Har bara legat hemma däckad idag. Värken i kroppen tar död på mig. Orkade gå ut med iz en gång, sen fick pappa gå de andra rundorna.

Izorr så rolig, han fick spel när vi var ute och sprang runt mig flera varv tills han hade lindat in mina ben i hans koppel. En tant lov och gick förbi när jag försökte linda upp kopplet samtidigt som en galen terv studsar och visar tänder och har sig. Kom loss iallafall så traslade vi vidare till rastgården där han fick springa lite, hittade en relativt stor pinne att kasta. Han sprang så nöjd med den där pinnen i munnen. En äldre man gick förbi rastgården och kunna inte släppa blicken från malliga izor som sprang omkring med högt buret huvud och en svans som stod rätt upp i luften. Han log och började nästan småskratta.
Det är inte bara mig han roar izor, utan han roar främmande människor också.

På tal om annat, izor fäller något extremt, jag borstar och borstar och borstar med det tar inte slut! Vet att de första fällningarna brukar vara värst. Och han som inte dragit på sig vuxen kostymen än, nu MÅSTE den komma tycker jag. Han har iallafall nästan blivit man lös. Fick tips om shy feeder som man ger till hästar och det ger resultat! En vit herdehunds uppfödare rekommenderade mig det så ska införskaffa det nu i veckan. Kommer att ta bilder under "behandlingen" så kan jag lägga upp bilder med resultat här på bloggen. Spännande!!

Imorgon efter lunch ska vi vara på klubben, så efter projekt tiden som är våran första lektion skyndar jag mig hem och hämtar izor för att sen ta bussen med resten av gänget till klubben. Vi kommer träna agility imorgon och det tycker tydligen izor är sååå roligt. Det tror jag verkligen, han gillar att röra på sig och sen viöö han jobba och lära sig saker.

Nu ska jag försöka sussa, hoppas ni får en god natts sömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0