Röntgen, regn och VoH

Igår röntgades Izor, enligt vet så såg höfter och armbågar bra ut, men det är inte dem som bedömmer bilderna så jag väntar på resultatet som kommer upp på hunddata. Fick inte följa med in på röntgen eftersom jag inte fyllt 18, fjantigt. Fick se allt genom ett fönster.

När han var färdigröntgad så fick han en spruta för att piggna till, det tog sin tid innan kan kunna stå på benen. Han såg ut som en Schäfer när han stod upp. Det var ganska jobbigt att se honom när han vaknade till, han hade en psykad blick och kunna inte stänga igen munnen. Promenaden hem som brukar ta en kvart tog minst en halvtimme, det blåste så hemskt och Izor flög med blåsten. Fick hålla i honom så att han inte ramlade omkull då han nästan drog benen bakom sig.

Väl hemma däckade han och jag kollade på tv.
Imorse var han sig själv, efter skolan mötte pappsen mig och Iz, gick till Clas Ohlsson och köpte en digitalköksvåg och efter det gick vi till Filippas foder och köpte hem 20 VoH korvar (500g). 10 stycken kyckling och 10 stycken lax. Han verkar älska det.

Förstår inte vad alla tycker VoH luktar så illa, jag känner ingen lukt. Luktar som köttfärs ungefär. Hade inga problem att ta i det tack och lov, har inte speciellt svårt för att ta i kött fast jag är vegan men jag låter bli om jag kan. Men jag vill att mina djur ska få det naturligaste jag har tillgång till att ge dem så då ska dem få det.

Mötte två personer idag som berömde Izor och höll på att ta hunden av mig för att han var så vacker. Tycker det är jätteroligt att folk tycker att han är så fin. Men det är han ju också, han blir snyggare och snyggare för varje dag.
Fotar honom dagligen och man ser skillnad på en vecka. Pälsen blir längre och mörkare. Han har börjat få en fin man också, kommer att ställa ut honom Inoff någon gång. Han har blivit utställd vid några tillfällen som valp så det vore roligt.

Till helgen ska S och jag åka till BK och träna, både agility och lydnad.
Lydnadstävlingen är om 2 veckor och Izo han inte stanna under gång, eller apportbocken. Men det gör ingenting, jag deltar i tävlngen för att ge både mig och Izor en större utmaning.








Kommentarer
Postat av: Malin och sheltien Moa

Hihi! Jag förstår inte heller att alla tycker att VoH luktar så mycket. ;) Tycker det luktar minst av alla färskfoder jag har testat, och då innehåller det ändå VOM liksom. :)

Men det är ju tur att vi inte lider av det iallfall. ^^

Kul att du är vegan förresten!

2012-06-01 @ 14:59:31
URL: http://hundtokiga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0