Regn och mera regn

Efter en tråkig skoldag mötte pappsen upp mig med Izor, hade packat ner träningsgrejer dagen innan då jag hoppades på bra väder idag. Nåja, fick relativt okej väder. Det var jätte blött i gräset och det småregnade men det fick vara! Vi behöver träna. Knöt fast Lisa som egentligen inte behöver bli fastknuten i ett staket och började med lite lydnad. Han var inte så jäkla pepp på att träna idag. Han var mer sugen på att kampa. Tror att IPO kommer passa denna grabb utmärkt! Efter lite lydnad så la jag ett matspår åt honom och jisses vad han är på! Det gick en kille en 50 meter från oss med en Shiba och en pomme, Izor tittade bara på dem och återgick till spåret igen. Sedan kom det en Labrador och samma sak där, bara e blick och sedan nosen i backen.

Efter ca 20 spårande så gick vi hem igen. Vi stötte på en till labbe men denna gång ignorerade han inte den, eller jo, det var faktist Lisa som fick honom att dra och skälla som en tok idag. Hon började helt utan anledning.

De fick springa av sig i en rastgård och en liten rottisvalp går förbi, vad gör Iz? börjar skälla på den också och intar lekposition och svansen går i 190. Hann inte säga åt ägaren att han inte är farlig för 5 öre eftersom han snabbt gick iväg med valpen.

Jaja, Izor är trött nu och det spöregnar ute. Ska strax lägga mig, ska till läkaren imorgon kl 09:45 så jag får lite sovmorgon, skönt.

Justja, sista halvtimmen fick jag borsta min läraren Border collie Nix då hon avskyr pälsvård och jag älskar det. Fortsätter imorgon, det är så kul och Nix är så lugn och tålig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0