Lydnadstävlingen

Det förra inlägget försvann, bara rubriken syns så jag skriver igen då.

I kammade hem 95,5p, dvs en 3 plats och jag är nöjd!
Vi var på plats 3 timmar innan tävlingen och det regnade så iz blev väldigt blöt så jag fick hålla honom i rörelse under de timmarna.

Det var massor av hundar på plats, stora, små, hanhundar och tikar. Izor skötte sig så bra. En hanhund gjorde utfall mot izor så han blev riktigt rädd och hade svansen mellan bena. Efter det blev han stel och morrade/skällde så fort han fick syn på den. Var rädd att det skulle förstöra tävlingen för oss. Jag gick ifrån alla hundar och tränade lite trix med honom så att han fick annat att tänka på.

Han blev nollad på läggande under gång (tror att det beror på att han var så trött och för att hunden som gjorde utfall mot honom stod en bit ifrån banan) sen var jag riktigt nervös också! Apportbocken tog han men släpper efter någon sekund. Vi har inte tränat med den, tänkte välja bort det momenten från början men ändrade mig då han skulle få en chans att ta den. Sen var det hoppet som vi aldrig tränat, han gick runt hindret och jag klandrar inte honom alls. Jag har inte haft möjlighet att träna det och sen så har jag inte velat träna det förrän jag fick hans röntgen resultat.

Frittfölj fick vi en 10 på och enligt min bästis till hundnörd Sabina så var det den snyggaste frittfölj hon någonsin sett. Blev jätteglad när hon sa det!

Och Sabina peppade mig och sa att jag bara haft honom i 4 månader, det är relativt ny miljö för honom som bott i Jokkmokk i hela sitt liv. Sedan alla hundar och att vi inte tränat så mycket lydnad alls. Hon tror att vi lätt kommer att komma till eliten. Han hade full fokus på mig förutom 2 gånger när vi svängde.

Och stort grattis till min älskade Sabina och smilla som kammade hem första priset! Det förtjänade dem!

Bilder på priserna jag vann kommer när jag är hemma. Fick iallafall 50 kr presetkort på Filippas foder, planet PET godis och massa annat gott.


Kommentarer
Postat av: Sabina

tack gosis!



ni var jätteduktiga, jag vill då inte tävla mot er om några år ;)

2012-05-31 @ 16:01:53
URL: http://shepherds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0