Trötta brudar

Har inte bloggat alls på två dagar, har inte haft tid helt enkelt.
Igår gjorde vi inte så mycket, vi var till centrum och handlade mat och gick några promenader med hundarna. Vi var väldigt trötta mot kvällen och somnade någonlunda tidigt.
Imorse vaknade vi vid åtta (ställde larm till 7!) vi fick panik då vi försov oss och tog Izor och sprang till centrum för att ta bussen ner mot stan. Vi hoppade av vid Hemsta och Sabina märkte att hon tappade sin plånbok. Vicky (Sabinas syster) hämtade upp oss med bilen så åkte vi tillbaka till Skutskär för att se om hon hade glömt plånboken hemma men icke. De spärrade hennes bankomatkort och åkte till Swedbank för att hämta ett nytt. Sen då åka vi till Ica Maxi och där var det kaos.
Eftersom affären firade 10 års jubileum så kostade godiset 10kr/kg. Folk var som galna i affären, det låg minst 20 kg godis på golvet som folk trampade på och det var långa köer till godiset. När vi först kom dit var vi väldigt försiktiga av oss och respektfulla mot andra människor. Efter ett tag märkte vi att vi inte skulle få något godis på det viset så vi fick mosha med gamla tanter, kriga om godis med barn och plocka så mycket godis som möjligt innan vuxna människor kom och tömde allt godis i sina påsar. Vi blev överfallna från alla håll av människor som skulle ha godis. Sabina fick massor av godis i håret då folk inte kunna plocka normalt, alla skopor var slut så folk hade plastpåsar på händerna och plockade godis. Hälften av vad de fick tag i hamnade antingen på golvet eller i någons hår.
Efter 2 timmar i godiskriget så hade vi fått ihop 15 kg godis. 5 kg var, då kollade vi annat som vi skulle köpa.
För att godiserbjudandet skulle gälla var man tvungen att köpa annat för 100 kr.
Så jag fick med mig läsk, pringles och ett 6 pack cola som jag betalade åt Sabina då hon senare bjöd mig på hambugare. Justja, 2 kg av mitt godis var enbart pez, underbart!
Sabina fick med sig pringles, läsk, maraboukakor (sällan) och ett par skor. Vi stog och drägglade över snygga skjortor som vi troligtvis kommer att köpa nästa gång vi åker dit.
När vi kom till Skutskär så gick vi och köpte hambugare, efter det åkte vi hem till S och åt. Efter maten fick hennes föräldrar höra om det vi gått igenom under dagen.
Efter det satte vi oss och portionerade upp vårat godis i plastpåsar. Sabina fick 7 påsar och jag 6.
Sabina slockade en stund (fast hon vägrar att erkänna) tillsammans med Arach. Så jag, Iz och Smilla hade en mysstund.
När Sabina vaknat så gick vi en sväng med hundarna och sen landade vi i soffan och har kollat på Mission inpossible. Nu duschar S, ska duscha efter henne, sen blir det en film till innan vi måste lägga oss då vi ska upp tidigt imorgon bitti.
Kl 12 ska vi vara på Öster då en kvinna kommer med massa hundprylar som ska säljas (företaget har gått i konkurs så hon säljer ut en massa från företaget)
Efter detr måste vi skynda oss hem till mig så jag får packa resten av det som ska med till Norrköping. Kl 16.00 går bussen dit så vi lär vara på station innan.
I 3 nätter ska jag vara utan min prins, hur ska jag klara det? min älskade Izor.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Du har mig iallafall! Ett underbart substitut :)

2012-03-17 @ 22:12:52
URL: http://shepherds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0