Midsommar hemma hos bästa Sabina

Har inte bloggat på ett tag nu så nu tar jag och skriver ett inlägg.
 
I söndags så orkade inte jag och Sabina bara sitta hemma och göra ingenting då vi inte setts på drygt två veckor, så vi gick på bio och såg Snow White and the huntsman.Den var riktigt bra! 
I måndags var jag till veterinären med Izor och tog bort stygnen, det gick jätte bra. Tog knappt 2 minuter så var det klart. Efter det åkte vi hem en snabbis och efter det gick vi ner till Anna och Lisa som vi inte träffat på två veckor. Trodde att Lisa skulle reagera annorlunda på Iz nu när han är kastrerad men det var inga problem. Anna blev jätte glad när vi kom och vi satt ute på altanen och fikade. Tog sen en runda med hundarna, efter det gick vi hem igen. Kan säga att jag hade en trött terv när vi kom hem.
 
De senaste dagarna har vi varit ute mycket och tränat en hel del. Igår träffade jag Ronja som jag inte sett på över ett år! Vi har varit bästa vänner sen vi gick i 2an, Så vi hade mycket att ta igen igår.Vi köpte jordgubbar och gick till kvarnparken där vi stötte på Zoe och hennes kompisar, vi satte oss med dom och pratade och umgicks. Sedan skulle Zoe och några andra gå så jag, Ronja och två killar satt kvar och pratade. Självklart var Izor med han också.
När Ronja skulle hem så gick jag hem med Izor och efter det träffade jag Mikael och hans kompisar på stan, vi gjorde ingen speciellt utan pratade och lyssade på musik. Träffade även Johanna på stan en sväng, jäklar vad jag har saknat henne! 
Gick iallafall hem efter ett tag och kollade på film.
 
Idag var planen att jag skulle åka till Söderhamn med Iz och fira midsommar där men planerna ändrades efter mycket tänkade. Just för Izors skull nu när han är nykastrerad. Så midsommar firas med bästa Sabina och hennes familj. Izor är med såklart och vi har stenkoll på dem så att de inte leker med varandra. (Jag kan säga att det inte är det lättaste). Jag trodde att det skulle bli lite tjaffs mellan hundarna när vi kom då de inte setts på två veckor och för att han är nykastrerad men icke då, de var så glada så. Både Sabina och jag blev jätteförvånade då Smilla blev lyckligast när Izor kom. I vanliga fall är det Arach som blir tokig. Jag vet inte om kastreringen har något med det att göra men Smilla bjuder till lek och beteer sig som aldrig förr. Har nog inte sett en så glad hund tidigare.
 
Nu får jag sluta blogga och vara socail med Sabina istället. Kommer kanske en inlägg imorgon, vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0