Full rulle

Idag har jag varit igång hela dagen, inatt så tränade jag Iz lite, han var väl inte supersugen på att träna eftersom han var så trött efter våran debut. Men han gjorde sitt bästa, efter en liten stund fick han äntligen gå och lägga sig och jag satt och spelade spel på telefonen och var inne på datorn och rensade bland mina tusentals bilder.

När jag vaknade så fick Izor frukost, sen tog jag fram kycklingfilé och kastade in i ugnen. Efter det dammsög jag hela huset och sen gick jag och Izor ner till Anna, rastade hundarna. Kom hem igen, tränade lite smått, sen fick Izor kampa lite. Just nu kampar vi bara med hans "kampleksaker" ska köpa en kamprulle så att han får träna mer på att bita. Han hänger kvar och släpper nästan alla gånger när jag säger loss. ska bli roligt att gå med i IPO gruppen sen, känns som att det är sporten för oss!

Jag ska strax packa det som ska med till dalarna imorgon, Sabina hämtar upp mig och Izor runt 20 över 9 imorgon bitti. Får ställa larm ikväll och be Iz väcka mig. (Han gör det riktigt bra när pappa tycker att det är dags för mig att gå upp, då säger han till Izor "gå till mamma" ja nu är jag tyldigen Izors mamma enligt både far min och bror. Lika bra det, tänk om jag var hans pappa. Nej men då kommer Izor iallafall farandes och studsar rätt upp i luften, hoppar på mig, slickar på mig tills jag börjar reagera och så fort jag öppnar ögonen så skrattar han och ger mig en huggpuss eller två. Älskade älskade hund, vad skulle jag göra utan dig?

Jag kommer inte att ha någon täckning på telefonen imorgon så det blir inte nå bloggande förän på söndag, kameran ska med så bilder kommer garanterat!

Nu ska jag packa och sen ska jag ta en dusch.


Kommentarer
Postat av: Malin och sheltien Moa

SV: Färskfoder is the Shit!!! Skulle lätt Barfa om jag hade närmare till bra storvaruhus! =D Någon gång i framtiden hoppas jag ha tillräckligt med kunskaper. Så länge får det bli VoH + andra proteinkällor ibland.

Och visst är det naturligt! Tycker alla borde ge färskfoder. Man ser verkligen hur det uppskattas av hunden. =)

Jag har varit vegeterian, ett tag, men skolans veg.mat var/är inte så bra, vissa maträtter äter jag dock nu + att jag var tvungen att laga all mat här hemma. Men när jag flyttar hemifrån, och bara behöver handla mat till mig själv + göra maten själv ändå. Så kan jag tänka mig att bli det.

Gärna någon veganmat då och då också. :D

Varför är du vegan? Hälsoskäl? Djurhantering? osv

2012-06-01 @ 23:31:49
URL: http://hundtokiga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0