Söderhamn

Pappa skulle hjälpa mig med packningen på tåget eftersom det var något fruktansvärt tungt. Tåget var 5 minuter försenat. Och hann åka innan pappa han hoppa av. Helt seriöst HUR tänker X-trafik? tänk om någon skulle kliva av tåget med ex barnvagn? eller kanske någon som har brytit ett ben? efter ca 30 sekunder så var tåget rullande. En snäll tant bredvid oss var jätte snäll och pratade med konduktören och hjälpte pappa. Jag kunna inte göra så mycket då jag hade Izor och det satt en Aussie mitt emot. Izor skällde och gjorde sina förbannade utfall. Aussien var sjukt din, 3 färgad och 11 månader gammal. Hade varit en trevlig lekkompis åt Izen. Efter snack med konduktören så ringde hon det andra tåget som skulle åka tillbaka till Gävle och meddelade dom att pappa skulle åka gratis. Men han skulle få stanna i en timme i Söderhamn. Så istället för att sitta där så följde han med hem till Lisa och Klas, det var första gången han var där. Tyvärr var de tvugna att åka tillbaka till station några minuter efter att vi kommit fram. Klas hjälpte iallafall pappa med att prata med konduktören så det löste sig.
 
Sen åt vi lite mat, efter det åt vi efterrätt. Blev sojaglass för min del och blåbärsglass för L och K, och färska jordgubbar. Mums!
 
Izor har rejsat runt med Pandora, det är SÅ skönt att han är kastrerad nu, han är inte alls dryg på dem. De har sprungit och sprungit och sprungit. Resultatet är en tungt sovandes Izor här bredvid mig. 
 
Fotograferade hundarna lite, eller ja, Milla och Iz. Pandora vela inte vara med på kort idag. Gör ett nytt försök imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0