Nya lekkompisar

Igår kväll var jag helt slut så jag sklockade framför datron medan jag höll på att redigera bilder. 
Dagen började med att jag blivit så less på Izors utfall, det kan delvis bero på hundarna som flög på honom OCH tonåren då hans bror skäller/gör utfall mot andra hundar också just nu.
 
Var inne på fb och skrev ett inlägg om att jag söker folk med hund som jag kan träna hundmöten med, fick napp direkt. Så Vid 3 tiden traskade Iz och jag till stället som vi bestämt. Iz slällde inget till en början, vi gick närmre och närmre. Mycket beröm och godis Sen när de var riktigt nära varandra (Elsa som hunden heter var i en rastgård och Iz utanför) så började han göra utfall och skälla. Vi bestämde oss för att koppla Elsa och gå, vi skulle möta Sabina på stan så vi gick dit och på den vägen så hade han struntat helt i henne. När Sabina och Arach kom så fick Izor sina togskuttt och folk bara tittade.
 
Vi gick mot den stora rastgården och släppte dem, de lekte jättefint ihop. Blev så glad,  Izor som endast fått leka med 2 hunda i gävle får nu leka med 3, (faktist 4). Sedan gick vi till testeboån för att låta hundarna bada, oj så roligt de hade. Izor och Elsa simmade och hämtade pinnar, Arach nöjde sig med att blöta magen. 
 
Nu i efterhand ångrar jag mig för att ja sagt att vi skulle låta hundarna bada där då det tydligen går kräftpest där. Och inte kan jag åka till vet iag och fråga o det är farligt då jag precis kom på att det är söndag! Och jag har inte några pengar på min mobil. 
 
Har smsat Sabina och berättat om kräftpesten och frågat om hon kan ringa och sedan berätta för mig.
 
Efter badstunden så skulle Elsa och hennes matte Cecilia hem, efter en stund traskade jag och Sabina till rastgården och lät hundarna leka, de var inte så sugna på det, Arach blev trött väldigt fort. Izor vela hålla igång fast han var trött han med.
 
När vi kom hem så åt jag lite, sen såg jag att en annan tjej hade komenterat tråden jag skrev på fb att hon kunna träffa mig och Iz hon har en 5 månaders amstaff, visst varför inte? så hon kom hit till mig så gick vi en promenad till Öster och släppte hundarna där och de gick jätte bra ihop dem med. Fick tyvärr inga bilder på dem då det var väldigt mörkt men 2 filmer fick jag iallafall som kommer upp här strax.
Sådär smal är Iz, fast tack och lov börjar han gå upp!
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Gud vilken fin blogg du har! :D och vilken fin terv med :)

Svar: Tack så mycket! Du har också en väldigt fin blogg och en otroligt snygg tollare. :)
Mandana Veysi

2012-07-22 @ 21:56:40
URL: http://leomartin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0