Ingen rubrik

Jag tänkte skriva ett långt inlägg men har helt glömt bort om vad. Så jag skriver lite kort om dagen, så får vi se om jag kommer på vad jag skulle skriva om.
 
Gick ut med hundarna vid 5 tiden och kvart i 6 mötte jag upp Sabina på stan. Vi gick till Öster och väntade in promenadgänget. När alla var samlade så kom regnet, blixten och åskan. Nästan alla beslutade sig för att dra sig hemåt, vi valde också att avstå från promenaden då Sabina och hennes hundar är väldigt åskrädda. (spec Sabina om ni frågar mig), så vi begav oss till stan, blöta och trötta och yrade omrking lite på sommarkväll. Det blev några hundmöten och f*n vad pissigt det har gått idag. Han har gjort utfall och skrikit rätt ut så fort ja petat på honom när han gjort utfallen så folk måste trott att jag misshandlar hunden. Efter ett par timmar när Sabina skulle hem igen så stötte vi på en till hund, då började alla 3 hundarna skälla och iz gjorde sina utfall. Tog tag i hans halsband så att han inte skulle slita av mina armar, istället fick jag två rejäla rivmärken på benet.  Suck. Vi gick iallafall hem, jag var riktigt sur och besviken på Izor och det märkte han. Ojojo vad han skulle sköta sig exemplariskt, han gick fot, hade kontakt med mig och drog inte i kopplet. Men ärligtalat så orkade jag inte med honom just då, gick bara hem raskt och alldels gråtfärdig. 
 
När vi kom hem så låg och jag kramade om honom riktigt riktigt länge, varför måste det bli så här vid hundmöten? VARFÖR? När vi är ensamma ute så går det så himla mycket bättre. Men när andra hundar är med så är han inte rolig att ha å göra med. Märker att han drar väldigt mycket när han går med andra hundar. Vad kan det bero på? grupptryck? i vilket fall så är det väldigt väldigt jobbigt. 
 
hälften av inläget försvann precis, jippi. mår verkligen apdåligt nu. Hatar när det vänder så fort, jävla skit. Nu har jag fått klaga lite, ska krama om Izor och slå på en film. 

Kommentarer
Postat av: Sabina Pettersson

Du är jätteduktig med Izor, ditt tålamod är enormt! Förstår precis hur du känner med utfallen, det är påfrestande som fan men ge inte upp. Det blir bättre och bättre, fokusera på att fixa det när ni går ensamma och tänk på att du måste vara lugn och avslappnad.
Du gör ett kanonjobb, kämpa på!

Svar: puss på dig hjärtat!
Mandana Veysi

2012-07-26 @ 00:29:04
URL: http://anibaz.blogg.se/
Postat av: Hana

Vet hur det är, min förra hund som sagt, var likadan... skällde, skrek och drog mot andra hundar då jag fick hem henne. Inte aggressiv alls men osäker. Vet exakt hur det är , hur jobbigt det är att vistas i speciellt stan för man är rädd för vad folk ska tycka mm. Nöär hon fick sina värsta utbrott .... Nu fick hon ju avlivas pga sjukdom men ändå... önskar så mycket att jag hade haft kvar henne och jobbat vidare med detta..

Ville mest bara säga: Ge inte upp. Vet hur påfrestande det är för psyket, jag var slut efter varenda promenad med Jackie, totalt slut trots att det kanske var en 30 min lugn promenad utan hårdare motion så att säga.

Jag är säker på att det kommer ordna sig för er!! Ni kan inte göra mer än det ni redan gör; träna, träna och träna! Tror verkligen inte du gör något fel!

Svar: Vi tränar hela tiden, har ha halti på sig när vi tränar då jag slappnar av mer och det känner han, men ingen halti som har har hittat passar honom, den han har n åker bara av honom. Eller så får han underdelen av haltin i munnen när han gör utfallen. Det är så synd. Men det går framåt.
Igår vad jag enligt en tant en djurplågare då jag tränade hundmöten med en killes tik. då min hund led så mycket och att jag borde gå på andra sidan vägen för hundens bästa. haha..

Lär köpa extrasmarrigt godis som verkligen distraherar honom för han blir inte blockerad. och han bjuder upp till lek och allt möjigt. När jag har klickern med mg så får jag 8/10 gånger hans uppmärksamhet, men jag kan inte klicka honom när det är andra inklickade hundar på plats, det blir konstigt för dem.

Tack för peppen!
Mandana Veysi

2012-07-27 @ 20:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0