Sjuklingen

Imorse vaknade jag av att pappa kom in i mitt rum irriterad och spyfärdig. Efter några minuter kände jag stanken, Hela huset luktade skit.
Izor hade skitit diaree i köket under natten när vi sov.

Så det var bara att kliva upp vid 6 och ta bort mattan och städa och vädra lägenheten.

Izor var jättehängig och bara låg, han reagerade inte på sitt namn och vela inte ha mat eller godis.
Det var troligtvis köttfärsen han fick igår, trodde inte att hans stackars mage skulle reagera så här.

Vid 12 så ställde jag mig och kokade fisk och ris i hopp om att han skulle äta.
Jovars det gick ner, iofs var det jättelite han åt men han åt iallafall.

Sedan gick vi ut på en promenad, han var jätte sktinödig och det bara rann ur baken på honom. Stackarn, måste vara jobbigt.

Sen började han iallafall att piggna till. Släppte in honom i en rastgård och han sprang och sprang. Gud vad glad han var!

När vi kom in igen så började han komma tillbaka.

Några timmar senare var han sitt gamla jag. Gud vad rädd jag var idag! Min fina Izor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0