Välkommen hem Lisa

Nu är Lisa överskrien på mig och bor här för evigt.

Den lilla hunden har jag gått ut med sen hon var åtta veckor gammal och nu blir hon 9 år i januari. Det plingade på dörren igår och en man berättade att ägaren inte finns mer i sin bostad (hon är en gammal dam) och att Lisa är på hunpensionat. Eftersom jag står som andra ägare på hennes pass på fick de tag i mitt nummer och adress.

Självklart skulle Lisa flytta hit men senare på kvällen blev det ett h*lvetes bråk här hemma ang det, det slutade med att pappa gav sig. Efter att jag förklarat noggrant hur mycket hon betyder för mig.

Så för en liten stund sen kom de och lämnade henne, hon var nybadad, hade fått tassarna trimmade och klorna klippta. Hon stank inte skit och cigarettrök och hon ser mycket gladare ut på ögonen.

Det är tur att Lisa och Izor känner varandra så bra, hon var den första hunden Izor fick hälsa på när han flyttade hem till mig. Och han har sån står respekt för henne! Minsta morr från hennes sida så backar han.

Hon är en riktigt cool hund, hon tar allt med ro, hon kan lägga sig ner och vila i världens kaos ute på gator och har underbar mentalitet.

Jag är glad för min och Izors skull att Lisa är här hos oss nu, och sänder många tankar till Anna som ägaren hette, det måste vara jobbigt för henne att vara helt ensam utan Lisa.

Jag hoppas att jag inom snart framtid får veta vart hon befinner sig så att jag kan åka och hälsa på henne.

Nu när Lisa är min hund så ska hon bantas, hon är alldells för övervikig, vi kommer att ta det försiktigt i början och nu nr hon varit på pensionatet så har hon efter en dags matvägran ätit torrfoder. 

Jag vet inte hur bra det är att ge färskfoder till en så pass överviktig hund... Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: Hana

Vad kul för dig och Izor och för lilla Lisa! :)

Svar: Verkligen. :) Det är lite komiskt att vi för någon dag sen pratade om henne och nu är hon min officiellt. Haha. Det kanske är en dum ide att ta med henne när vi ses nästa gång så inte Asterix blir så till sig, de kan få träffas när han är kasterad om inte du vill ses iallafall såklart!!
Mandana Veysi

2012-12-09 @ 16:39:07
URL: http://teamsportdogs.blogg.se
Postat av: Hana

Ja han blir ju alldeles till sig med tikar runtomkring, det som är problemet :( Och jag vill inte att han ska försöka jucka och leka med henne och vara dryg på henne! Ska ringa veterinären imorgon och boka tid för kastrering, förhoppningsvis får man tid innan jul så det är gjort :) Så kan han ju träffa Lisa sen också. De behöver ju inte leka eftersom hon inte gillar det men hälsa på varandra och så såklart och gå promenad ihop.

Säg till när du vill träffas i veckan :) Ikväll och imorgon har jag fullt upp.. åker på hundmässa på söndagen! Annars är jag fri :)

Svar: Då får Lisa stanna hemma på promenaderna tills Asterix är kastrerad :) Så dumt att utsätta honom för stress i onödan.
Ons-tors skola men vi kan ju ses efter skolan såklart! fredag ska jag träffa en gammal vän och på lördag ska jag på mässan :)
Mandana Veysi

2012-12-10 @ 16:27:56
URL: http://teamsportdogs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0