Nyvaken

Jag vaknade nu precis, endå somnade jag inte så sent igår kväll, låg och grubblade över allt gällande Lisa, alla människor som hjälper till och som stöttar nu. 
 
Jag ska strax kliva upp ur sängen och bege mig till djuraffären med vovvarna och ta en vikt på båda två. Lisa är 40cm hög, en grov och bastant tik och vet tycker att hon ska ligga på ungefär 4,5-5kg så vi har en lång väg att gå. Tror hon är uppe vid 10kg... 
 
Prinsen hoppas jag har gått upp lite mer i vikt, han känns bättre i hullet iallafall. 
 
Jag måste även kontakta min hundlärare och prata lite ang Lisa, hundarna får inte vistas i skolan omde inte tagit valpspruta osv och det enda jag har från Lisa är hennes pass och där finns inga stämplar för valpspruta utan det enda som står att hon blivit vaccinerad med är rabiesvaccin och DHPPI. Hoppas hon får följa med till skolan iallafall, jag vet att hon tagit valpsprutorna, hon är 9 år gammal. Herregud vad ska hända? I värsta fall säger hon nej och då kan det bli svårt eftersom hon är helt ny här, hon har förlorat sin ägare som hon levt med i hela sitt liv, kommit till en familj som hon inte vem em de är och sen hit, hon är ju van vid oss och så. Och sen bli lämnad helt plötsligt. 
 
Hon har inga problem att vara ensam hemma men nu i början skulle jag vela ta det lugnt med henne.
 
Nu skrev Wictoria på facebook och undrade om jag ela gå en promenad med henne, Ska klä på mig och äta någonting och sen möta upp henne och Wilma. Vad roligt, var ett tag sen vi sågs sist.
 
Och fina älskade Carla ska skicka ett koppel idag/imorgon. Underbara människa.
 
Nu måste jag kliva upp ur sängen om jag ska hinna ut innan det blir mörkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0