Kass i magen

Lisa har varit kass i magen i tvp dagar och skitit diaree inomhus, var ute kl 4 imorse sista svängen och hon gjorde ifrån sig kaanske 3-4 gånger. Nu får överkokt ris, kokt kyckling samt lite olja i maten för smakens skull. Hälften av matn gick ner. Vågar mig inte på att ge henne torrfoder förän magen är i balans, någon som har tips på hur jag kan få stopp på detta? Jag har fått koltabletter som jag löst upp och sprutat i hennes mun med hjälp av en spruta samt gett henne blåbär.
 
Kom nyss in med dem båda och vill gå en promenad med någon, det är så trist att gå själv ibland. 
Det har varit mycket tjafs här hemma idag så jag har tagit några lugnange så nu är jag lite groggy istället. 
Tänkte gå ut och fotografera hundarna lite men nä, inte idag.
 
Föresten, jag vet att det är flera tervueren ägare som läser min blogg, det vore hemskt roligt om ni vel göra en jämförelse på hur er hundar såg ut i valpstadiet, unghundstadiet och vuxenstadiet. Hur de har förändrats i päls och färg. Jag är så fruktansvärt nyfiken på hur Izor kommer att se ut om ett år. Så ni som har terv, gör gärna ett kollage, ska göra ett själv j
 
Prinsen ä uttråkad så jag ska köra någon inomhusaktivering med honom. Frågan är bara vad? Några tips?

Kommentarer
Postat av: Carro

Tips till Lisa - Svält i 24 timmar och börja sedan försiktigt med överkokt ris (eller fil/eller om hon inte gillar ris blandat med liite a-fil) och sedan succesivt öka på med att ge lite kokt fisk i riset innan man smått börjar introducera lite vanligt foder igen. Man kan också köpa prokolin recceptfritt om det inte går över. Samt såklart väldigt viktigt att hon får vatten i sig :)

Tips på träning innomhus: Shejpa in att han ska gå och ställa sig i en låda (bra bakbenskontroll). Shejpa att han ska upp och ställa sig på en låda. Hämta saker och lägga i en låda. Är några roliga saker som de verkligen får tänka på. Man kan ju också finslipa på fotpositioner och sådannt men det tar ju inte lika mycket mentalt som nya saker och shejping :)

Lycka till men Lisas återhämtning och att roa pojken :)

Svar: Tack!
Nu vet jag inte hur det kommer att bli med Lisa tyvärrl fd ägaren åte in på hem och hunden kom hit.
igår ringdehennes son och sa at han tar med sin mamma upp till sig OCH hunden. Fast jag tagit över den. Dum som jag varit har jag inte skicikat in papper till JBV föränn idag. Men har inte fått något svar från fd ägarens son. Och om de nu får hunden ska vi sätta oss ner och ha ett rejält snck inan och jag ska ha en rejäl ersättning för all tid och pengar jag lagt ner på henne.

Shejpa sk jag absolut prova på! Han är inte så jättehaj på att hämta saker men det kommer väl!

Tack!
Mandana Veysi

2012-12-27 @ 15:44:08
URL: http://fabuloustervueren.weebly.com
Postat av: Marion

Har tyvärr väldigt dåligt med bilder på Whyakin från de yngre åren. Men han har gått från att vara rätt ljus i pälsen under sitt första år, till mörk. Den masken var helt svart då han var valp, och det mesta har han ju kvar.

Svar: Okej! Är så nyfiken på hur Izor kan se ut om några år. De utveckas ju väldigt mycket under de första åren.
Whyakin är så vacker, helt sjukt. Han är mörk och snygg. Kram från oss.
Mandana Veysi

2012-12-29 @ 03:26:26
URL: http://whyakin.hundrapport.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0