Hund träning och fik

Dagen började med att jag vaknade vid 2!!! Träffade Denise på stan och vi gick omkring och kikade lite, fick med mig två tröjor hem. Bild på dem kommer i ett annat inlägg. Stan stänge kl 4 så vi gick till Waynes och fikade. Efter det följde jag Denise en bit hem och sen gick jag hem till mig, kopplade Izmed Izor och gick ut för att träffa Hana, Jimmy och Asterix. 
 
Vi gick till en parkering utanför fjärranhöjderbadet och tränade. Vi började med bitövningar, jäklar vad Izor var taggad. Jimmy fick figga åt honom först och det var inga problem trots att han bara träffat Jimmy en gång tidigare. Han flög upp på kamprullen och kampade på jättefint.
 
Hana figgade också åt Izor och det gick jättebra, så typiskt att vi inte filmade det! Nästa gång ska det filmas, det lovar jag. 
 
Sen körde vi lite budföring och det gick väl sisådär, det gick bra för att vara en ny person han skulle springa till! men han var rätt ofokusead tycker jag, han sprang till Hana i full galopp men när han skulle koma tillbaka till mig så gick han åt ett eget håll. Knäppvovve.
 
Sen körde vi skallövningar och det var inte det lättaste. Han blev riktigt het på kamprullen och vela ha den men det kom inte ett pip. Tillslut sa jag Skall och då minsann kom det ett skall. Vi får börja så och se hur det går. Hana ska även hjälpa mig att göra en träningsdagbok. Och vi ska ses iallafall 1 gång i veckan för att träna.
 
Idag fick hundarna inte leka men det ska de inte behöva göra varje gång heller
 
Imorgon kommer Cornelia vid 3 tiden och hämtar Lisa så får jag tillbaka henne i övermorgon. Hoppas det går bra nu och att det inte smällss för mycket där de ska bara (om det kommer att smällas) det är några idioter som smälller ute nu men tack och lov har hon inte blivit berörd av det än.
 
Izor och Asterix brydde sig inte ett dugg om smällarna, skönt det!
Nu ska jag titta på en film, är helt slut i kroppen, hundarna har fått mat och jag vill bara ha en myskväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0