Home

Nu är vi hemma efter en underbar helg i Dalarna. Jag har inte bloggat någonting under tiden vi varit borta, ber om ursäkt för det men har inte haft tid eller ork för det.
 
I fredags hade jag möte med skolan, det gick faktist bra. Är sjukskriven till 75%. Allså kommer jag att gå 1,5 dag. Dvs onsdag eftermiddagar och torsdagar till en början.
 
Efter mötet gick vi till Gävleborgs zoo och jag köpte en julklapp till L&K. De ade erbjudande på kattsand, kattspade och kattmat så jag köpte det paketerbjudandet som de ska få. Maria köpte också det kitet. 
Iz fick ett skinkben som han tyckte var sååååå gott! Kommer att inhandlas oftare, absolut,
 
När vi kom till Falun så stannade vi till och jag fick träffa Zara och Lasse som jobbade, åh så jag hade saknat dem! Izor fick komma ut och sträcka på sig och han hälsade försiktit på Zara. Inget morr alls får hans sida. 
När vi hade pratat klart med dem så åkte vi vidare in till Falun och åt sushi! Så himla gott. 
 
Efter det åkte vi och hjälte hennes sambo Oskar att få igång hans bil som batteriet hade dött på, sen åkte vi hem så passade jag på att packa upp lite. Senare skulle Oskar på hocky så vi skjutsade in honom och handlade lite mat till mig samt kinamat som vi åt senare. Sjukt gott var det!
 
Senare på kvällen när Maria hade hämtat upp O från hockyn så tittade vi på film och efter det la vi oss. 
 
Igår hämtade Karin upp oss, det var så roligt att få träffa henne igen!! Vi åkte till kupolen där Shagge och Amanda väntade, vi satte oss och fikade och sen strosade Amanda och jag omkring i affärerna. Amanda skulle sova hos Karin den kvällen så när de åkte hem till K så gick Maria och jag omkring i affärerna. Jag fick en jättefin tröja av "Ia". ♥ Sen åkte vi på middag i Garpenberg hos Ias pappa och hans sambo. 
Det var riktigt god mat som serverades, har aldrig varit på en sån fin middag.Dricksglasen var värda 1000kr styck. Blev nästan rädd när jag fick veta det, tänk om ett skulle gå sönder?
 
Iz skötte sig bra trots att det var främmande människor överallt och några vela hälsa på honom fast jag tyckte att det var obehagligt och sköllde på dem. Ias pappa har en Drever som var där, vi gick en kort sväng med dem och Iz skällde på tiken ett tag, sen var det lugnt och han brydde sig inte om tiken nå vidare. 
 
Vi kom hem vid 11-12 tiden från middagen och fixade dipp och hällde upp chips i en skål och slog på en film till. Ia somnade efter en stund och Oskar och jag såg klart på filmen.
 
Idag gjorde vi inget speciellt, vi skrev upp saker som jag tycker om att äta för att skicka till min mentor som han kan ge till kökschefen på Heart break. Sen Kom Karin och Amanda en sväng, skulle följt med dem till kupolen och träffa Husse men jag var nyvaken och vela inte stressa. + hade Izor spytt upp vatten i mitt hår när han skulle hälsa på mig imorse. Underbart...
 
Vi åt brunch och efter det duschade jag, herregud så skönt det var att få tvätta bort vattenspyan från håret. Sen packade jag ihop mina grejer och vi började rulla till Gävle. 
 
Fick en Sodastreem av dem. ♥ Behöver bara köpa en patron och en behållare så kan jag göra bubbelvatten. Izor fick ett reflextäcke också. 
 
Vi hämtade upp Amanda efter vägen och åkte till Gävle. Ia, Oskar och Amanda kom upp till lägenheten på en kopp te, de åkte efter en stund.
 
Har legat i sängen framför datorn sen dess, lite skönt det också. Men jag saknar dalarna sjukt mycket, trots att det var så himla kallt! Terven älskar snö och hade jätteroligt i snön.
 
Nu ligger han däckad på sängen, han har inte riktigt kunna koppla av när vi varit borta, vi har åkt hit och dit hela tiden. Nåja, roligt har det varit!!
 
Blev tyvärr inga bilder heller, ska ta med mig kameran ut och fota lite imorgon om det inte är snöstorm ute. Det har snöat något otroligt. Vill inte ha mera snö, det räcker nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0