friskis & svettig och tandstenskrapning

Vaknade vid halv tio idag, klev upp, åt frukost efter 2 timmar och begav mig till skolan sen,vi skulle vara på friskis idag på spec idrotten och när jag kom dit så gick jag och Emma iväg till gymmet då jag inte bör anstränga min kropp nå värst mycket, vi gick på löpband i en halvtimme på högt temop (Emma sprang) sen provade vi olika maskiner, fy så det kändes!! och det känns än, och imorgon kommer det att kännas rejält!!!
 
Efter det gick jag till Gävleborgs zoo där Cornelia var och badade Walle, gick ner till trimmet och hjälpte till att föna honom när han var färdigbadad. Helt plötsligt blev jag jätte svim och spyfärdig, fick gå in till ett rum och lägga mig, började svettas enormt mycket men blev bättre av att ligga ner, snäll som Cornelia är kom hon in och gav mig ett glas vatten. Blev bättre efter några minuters vila.
 
När hon var klar gick vi till mig, gick upp i lägenheten och kopplade hundarna och gick ut till Cornelia igen. Izor gjorde ett utfall och lilla Lisa sa ingenting, hon var bara nyfiken på dom två. Efter några sekunder kopplade Izor till att det var Walle! då blev det fart på honom, vi släppte dem i rastgården vid mig och de härjade lite. Walle blev utskälld av Lisa flera gånger när han vela lukta henne i baken, precis som väntat. Griniga lilla dam! 
 
Sen gick vi upp till lägenheten, satte Walle i mitt rum och började skrapa lisas tänder, jag kan säga er att det var e tuff match! jag blev biten en gång (inte så att det började blöda dock och jag tror att Cornelia också blev biten). Små hundar kan vara läskiga ibland, speciellt när dom är arga på riktigt, precis som med katter. Jäklar alltså, tillslut kunna vi skrapa tänderna på henne, hon var så utmattad och stressad stackarn. Tappade massor av päls och låg och flåsade. Dock gick det över nästan på en gång när hon blev nersläppt på golvet igen.
 
Cornelia och Walle gick efter en stund, Walle fick en boll med snöre av Iz som julklapp, han verkade tycka om den Walle pojken!
 
När de gick fyllde jag izors aktivergskub med torrfoder och den har han pysslat med en stund, nu ligger han och vilar, imorgon måste jag kliva upp tidigt! börjar redan kl 08.30, och jag brukar sova till 09.30 iallafall!
 
Nåja, ska även gå till Gävleborgs och betala för en låda VoH, har en lapp med 20% där så jag passar på att köpa en till låda åt prinsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0