Dagen

Skola idag då, vi skulle ha hundar med oss så jag tog med mig Iz och mötte upp Emma, när vi kom in i skolan så var vi de enda med hundar!! Våran hundlärare var sjuk och vi skulle jobba med hundens anatomi, jahapp, hade de papprerna hemma så Emma och jag gick hem till mig och hämtade dem. Tänkte först lämna Izor hemma men Emma vela inte vara själv med vovve samt att eftersom jag fick ha med honom så var det lika bra att han hängde med, så skulle han bli iallafall lite trött! 
 
När vi kom tillbaka hade Cornelia kommit med Walle, vi började arbetet och jobbade i flera timmar, men det blev många stunder med surr också för den delen.
 
Var in till Gävleborgs och betalade hundmaten, kostade mig 608kr med 20%rabatt. Inte illa! Så nu ligger det 20kg mat till i frysen åt mattes älskade prins.
 
nåja, när alla hade gått hem för att de var så less på att ingen lärare fanns till hands som kunde hjälpa till om man behövde hjälp så stannade Emma och jag en stund med Matilda som väntade på hennes tåg hem till Bollnäs. Vi surrade och efter en stund gick Emma, och då tränade Matilda lite med Izor. 
 
De gjorde alla möjlia olika övningar, jätteroligt att se. Vilket sammarbete och vilken fokus från Izors sida!
 
Följde sen med Matilda till tåget och vi pratade en stund och samtidigt blev det lite miljöträning för Izor. Folk som klev tågen som sprang kors och tvärs, tåg som rullade in och arbetare som arbetade. Vi pratade om hundproblematik och om lite allt möjligt. Det är skönt med sånna människor som Matilda, hon är väldigt lätt att prata med!
 
Nåja, här kommer lite bilder från dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0