Bra dag!

Idag kom Öystein och hans vårdhund Othello till våran skola och hade en föreläsning. Det var verkligen intressant och många blandade känslor. Det är så vacker att se vad en hund kan göra för människor.
 
Jag läser Othellos blogg dagligen och jag tycker att det är riktigt roligt att min lärare lyckades ordna så att han kom och föreläste. Meningen var från början att jag skulle göra en intervju med honom för ett skolarbete men min lärare föreslog att vi skulle försöka få honom att komma hit. Och visst kom han, en jätte trevlig norrlänning.
 
Efter skolan åkte jag till bup och sen hem igen. Kl 4 träffade jag Hana (www.teamsportdogs.com), hennes pojkvän och deras rottishane Asterix.
 
När vi träffades så gjorde Izor utfall men det la sig väldigt fort, dock kom det tillbaka några gånger under promenaden. Efter att ha gått en stund så gick vi till hundrastgården vid mig och släppte dem, det var full rulle på dem. Jätteroligt att de lekte så fint. Izor var uppe och red på honom flera gånger men Asterix sa åt själv så var det bra, de lekte i nästan 2 timmar. Funkade kanon.
Känns riktigt roligt att få lära känna en ny person och att Izor har fått en ny kompis! Jag ser fram emot att få träffa dem snart igen. Och nu när vi vet att hundarna går ihop så är det inga problem.
Blev även lie förvånad när Izor sprang fram till dem som om han hade känt dem i flera år! Inte det minsta tecken på osäkerhet. FRAMSTEG! Jäklad vad glad jag är.
 
Här kommer lite bilder på Othello, blev inga bilder på Iz och Asterix. Nästa gång är förhoppningsvis kameran med så då får ni lite roligare bilder.
 
Följ Othellos vardag som vårdhund här: (www.vardhundenothello.tumblr.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0