Skolan och Izor

Vaknade lite sent idag men kom till skolan i tid, hade engelska lektion och läste klart min bok om Robbinson Cruse. Efter det hade vi matteprov, det gick ganska bra tror jag. Vi började med kapitlet för en vecka sedan!!! så vi fick knappt någon tid att lära oss det.

Efter lunch så skulle vi börja spela in våran film på hundkunskapen. Eftersom jag inte kan åka ut till Hamrånge och film imorgon med Izor så fick han komma till skolan. Pappa kom med honom så åkte vi upp för att filma. Först började vi filma My, Emelies lilla chihuahuablandis när hon skulle få klorna klippta. Efter det var det Sabinas Smilla som skulle få klorna klippta. Varför vi tog två hundar på kloklippning är för att de klipper på olika sätt, och det vela vi få med på filmen. Sen var det Izors tur. Vi skulle visa hur man la en gasbinda på en skadad hund. (I detta fall var Izor den skadade) Han skötte sig jättebra! Men det blev lite mycket för honom att komma till skolan, se Smilla och inte få leka med henne. Se lilla My som han sååå gärna vela leka med. Sen skulle han upp på ett trimbord och få bomull mellan tassarna. Min gofis!

När vi hade lindad klart så klippte Sabina klorna på Izor, herregud när ska jag lära mig klippa svarta klor? Jag tycker att det är så jobbigt. Izor fjantade sig när Sabina klippe dem på honom. Nu ska jag iallafall hålla den längen på klorna som han har nu.

Efter skolan så gick jag till Anna och pratade lite med henne. Sen tog jag hundarna och gick en sväng. Vi stötte på några hundar men det blev inte mer än "gluffade" på dem. Annars brukar han ställa sig på bakbenen och skälla/skrika åt dem. Min tonåringsbebis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0