Sjuk

Jag har varit jätte hängig idag, därför har det inte blivit något bloggande.
Fick gå hem från skolan vid halv 2 tiden. Somnade runt 2 och vaknade vid 5 igen. En anbing piggare, gjorde iordning lite käk och sen gick jag ut med Izor en sväng.

Tränade lite smått med honom och i slutet av promenaden la jag ett litet godisspår åt honom.

Hans foder börjar ta slut nu, ska testa Orijen med fisk och se om han vill äta mer då. Han fick det hos Sabina i helgen och han slickade ren skålen med en gång.
Ska in till djuraffären i veckan och köpa det. Ska passa på att kolla lite träningsgrejer när jag endå är där.

Det är tomt här nu när Yra är i Skåne. Stämmningen är annorlunda. Intro är inte lika livlig. Slår vad om att han vet att Yra inte är här nu.

Karin smsade mig och berättad att hon hade gjort en liten koll på Yra. Hon hade lite mjäll i pälsen (troligtvis pga fällning), hon var även lite kladdig mella tassarna. Det vet varken hon eller jag vad det kan bero på. Men hon har blivit kladdig vid ett par tillfällen när hon ätit frukt/grönt. Hon var även brunstig. Karin har lite jobb framför sig med mitt troll, hon gillar som sagt inte att bli buren. Det måste hon träna på inför utställningarna.

Köpte 4 akitaskålar när jag var och lämnade Yra i lördags. Alltid bra att ha.
Nu ska jag gå och lägga mig framför tvn med Iz, hoppas jag blir bättre imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0