Polishundar

Imorse när jag väntade på bussen så ringde min mentor mig och frågade om jag var piggare än i förrigår. Svarade ja och undrade varför han ringde egentligen. Han hade bokat träff med polisen idag, vi skullle åka och se när de tränade sina polishundar. Jag blev jättepepp och ivrig. När jag kom till skolan så var Elin inte där, så jag och mentorn åkte ut till poliserna. Vi var där i drygt 1,5 timme.

Vi fick se lite lydnad, skydd, spår, bevakning osv. Väldigt spännade att se, de förklarade allt väldigt bra också.
Synd att jag inte hade min kamera med mig. Hade varit roligt att fotografera lite.

När jag kom till skola igen sen då så fixade jag med djuren. Efter det fick jag sluta. Pappa kom med Izor, så då gick jag en sväng med Iz och Lisa.

Runt 20 över 5 gick jag mot station med Iz för att möta upp min syster som kom från Uppsala.
När hon kom så gick vi hem, bytte om och efter det gick vi och åt sushi. (jag åt vegansk). När vi kom hem så matade jag djuren och sen gick vi en sväng med Izor.

Nu sitter jag här och ska snart lägga mig.
Imorgon kommer Angies pappa hit och hämtar Intro. Jisses, blir helt tomt här hemma!
Men det klarar jag. Vet ju att mina älskade har det bra.
Yra är frigående inomhus hemma hos Karin. Intro kommer att ställas ut i maj och troligtvis få betäcka 4 honor!!
Intro kommer också att få bo inne.

Iz ligger och sover, ska ta mig någonting att dricka och sen krypa till sängs.


Izor och Intro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0