Min älskade hund

Vi var hos vet och de misstänker påbörjad allergi. Eftersom vi misstänker frolicen/fodret så sa veterinären att vi skulle sluta ge frolic. Om han fortfarande skulle klia sig så är Orijen boven.

Han har fått Betnovat 1mg för klådan i öronen, 5 droppar om dagen i 5 dagar.

Och Fucithalmic, 1 droppe 2 gånger om dagen i 10 dagar för ögonen. Då han får gulgrönt klet i ögonen och ögonen var lite röda.

Han var fin i öronen, hade pyttelite brunt klet i ena örat och pyttelite vitt klet i andra. Det som jag trodde var irriterad i hans öron var det ingen fara med. Eftersom det är ett litet veck just där.

Han har gått upp lite också, 19.6 kg! Han äter 6dl+ om dagen nu. Är så glad över det. Har köpt hem A-fil som han får i maten. Då slinker den ner direkt.

När jag hade haft honom i drygt någon månad så fick jag knappt i honom 3 dl om dagen.

Nu ligger prinsen och sover bredvid mig. Kyss


Foto: Petra Eriksson
Prinsen har samma härliga hållning när han sitter ner som när han var valp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0