Hemma

Kom nyss in med Izor efter en två timmars promenad.
Gick och hämtade Lisa så promenerade vi, jisses vad hon inte kan gå fint i koppel. Hon ska fram till alla ställen som hundar har kissat på, tror nästan att det är en hanhund fast i tikform.
Izor var dryg han också, drog lite i kopplet och var fjantig.

När vi hade lämnar Lisa och gick hemåt så skötte han sig exemplarisktVi tränade fritt följ, sitt, stanna och inkallning. Duktiga hund!
Han gör allt för en minimal bit torka kyckling.

Pappa är och handlar nu, bad honom köpa kycklingfilé och blodpudding så ska jag fixa godis åt honom som jag ska ta med till skolan på måndag. Eftersom det är ny miljö, nya lukter, massor av olika hundar så vill jag ha 100% fokus. Fast 100% kommer det inte att bli då Sabina tar med brorsan Arach. Men det är vi glada för. På lunchen ska de få springa av sig i rastgården så de är nöjda och belåtna när vi ska köra eftermiddagspasset med hundarna.

Har varit ut och matat kaninerna och vid åtta tiden ska Izor få sin mat. Och sina droppar som han ska ha i öronen.
Han är så duktig när jag ska hälla dropparna i öronen och ögonen på honom. Trodde att det skulle vara svårare. Tur att man har världens bästa hund då. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0