Vad tänker folk med?

Blir så irriterad på olika hundägare. Varför tar man inte reda på fakta innan man skaffar en hund? varför tar man inte reda på om hunden bör göra diverse tester eller inte? är det ren lathet eller bryr folk sig inte för 5 öre?
 
Från att jag började med hundar visste jag att rasen jag sysslade med (Tervueren) skulle genomföra MH och vara röntgade innan de fick avlas på. Det har suttit som skrivet i sten för mig, och för all tid som gått har jag lärt mig så mycket om hundar, både inom avel och som sällskapshundar. När jag köpte Izor visste jag att han var en Tervueren då jag hade kvitto på det, jag visste att hans föräldrar hade känd mentalstatus då det står på nätet, jag visste när han var född då det stod på papprerna och jag visste att jag hade köpt rätt hund då jag kunde läsa av chipet.
 
Då undrar jag, varför lägger folk inte lite mera tid och tänker igenom sina hundköp? visst kan man impulsköpa renrasiga hundar också och det är minst lika fel i mina ögon.
 
Nu ska sura tanten gå ut i köket och se vad som finns att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0