Morgonkaffe och tankar

Sitter här med mitt morgonkaffe och tittar på min videofy.me kanal (www.videofy.me/qepta)
Det är fruktansvärt roligt att titta bakåt och se hur vi även utvecklats i de sporterna vi sysslar med. Än så länge kör vi bara för skojs skull tills vi verkligen hittar sporten för oss.
 
Jag och Åsa satt igår och disskuterade lite kring olika hundsporter så till våren ska jag anmäla mig och Izor till en viltspårskurs. Vi har provat på viltspår 1 gång och fy sjutton vad han tyckte det var roligt. 
 
Agility ska han tävla i, däremot vet jag inte om jag kan vara hans handler då jag är otroligt dålig på framförbyten m.m är på tok  för otydlig men herregud, gossen är bara 2,5 år. Jag kommer absolut att tävla med honom själv, men kanske inte de första gångerna. Fast det beror helt klart på om jag har blivit en bättre handler. Min hundlärare tävlar trots allt i SM med sina hundar och jag kommer kunna få mycket hjälp av henne att utveckas som handler. 
 
För er som undrar har jag lagt undan IPO planerna med Izor. Varför? dels för att han tyvärr inte håller och dels för att IPO gruppen i Gävle inte är något att hänga i julgranen. Förhoppningsvis blir nästa hund min blivande IPO hund men jag ska inte sitta och hoppas för mycket. Det är bra många mallar som inte heller håller i skyddet. Men IPO är inte så viktigt för mig. Jag tycker att de olika bruksgrenarna är himla roliga samt agility!
 
Tanken är att nästa hund tidigast flyttar hem till mig efter min student. Men jag har absolut inte brottom med valpköpet trots att jag är otroligt valpsjuk, det kanske tar 1-2 år innan rätt kombination dyker upp. 
 
Red Goblin's Xork på bilden, en kille som verkligen fångade mitt hjärta med stormsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0