arg

Jag förstår inte varför vissa människor skaffar hund egentligen? Varför de ska skaffa aktiva bruksraser att ha som sällskapshundar? 
 
VARFÖR är min fråga? är det för att de är fina? är det för att de sett så pass duktiga hundar med sina förare? eller är det bara för att de vill ha en bruks-hund?
 
Hade en liten konvensation med en människa på facebook nyligen, hon hade köpt en oreggad terv till sällskap,  han kan bannemig inte vara 100% renrasig. Han var mer övervinklad i fram än en Schäfer, snea ben, sporrar på bakbenen. Och jag kan säga er att tervar ska INTE ha baksporrar.
 
En vän till mig som varit hundvakt åt denna hund sa att det gick att vrida baksporrarna ett helt varv och det är jättefarligt! Hunden kan skada sig rejält och det är bara en valp än. Vad får jag för svar? sköt din egen hund istället. 
Jag är inte den första som har anmärkt på hundens övervinklade krokiga framben eller sporrar i bak. Men det verkar som att jag är den enda som faktist tagit upp det med människan?
 
Roligaste med allt, människan blockade mig på facebook. Att hon inte kan ta en konvensation.
 
Ta hundfan till vet och operera bort sporrarna samt be om råd om hans framben.
 
Inte nog med det? hon vela avla på honom med min kompis tik? herregud. Där blev jag tokig! AAAARRRGHH

Kommentarer
Postat av: Carla

Jadå... Du vet vad jag själv tycker :)
Haha, och hon vet det med fast att hon tar det säkert bättre för hon vet jag menar inget illa ju :)
Men nja mamman och pappa har stam men det pappa som inte klart elelr nåt så kullen inte fick stamtavlor och var oplanerad. Har sett deras stamtavla så föräldrar anser inte blandras men oregg kull = anser blandras som du sa :)
har sett vilka respons dom har gett till henne ang Fabbe så jag vet dom bryr sig men samma fråga där då, varför inte se till efter sporrarna då? :S
I med du har varit med om det mycket så förstår jag dig som fan. Jag vågar inte dömma på det sättet än ju men jag anser också att terv pojken behöver tass bort det och kanske gå på simlektioner;)
Vi få se ju se...men du kan vara jätte glad att hon är medveten om det kraftig trots resultat mellan er :P
Då får hon ju skylla sig själv om det händer nåt ju.
Jag har precis smällt in om den rasen blir sällskap hund :-/ men men :)OM man hade räknat bort allt detta... Så är hon jätttte trevlig tjej :D Hon älskar Fabbe jätte mycket också som fan men sporrarna har hon sagt till mig att hon tar bort dom om det händer nåt så jag är OK nöjd ju :)
Kan inte tvinga henne men tror mig hon gör allt för gubben. Ska försöka få henne gå på en kurs med honom så hon får säkert höra det från flera människor med utbildning ;) hihi.
facebook är duktig på meddelar ordet man skriver men kanske inte visa känslorna bakom skärmen :)
Hade säkert blivit helt annan konversation mellan er i verkligheten :)
NI är tuffa tjejer hehe

Svar: Uppfödaren måste ha varit oseriös eftersom man avlar inte på hundar som är så övervinklade. :/ I mina ögon är han blandras och ingenting kan förändra det.
Det är oseriöst ägande att köpa en brukshund och inte göra någonting med den, det är som att jag skulle köpa en Border collie som jag inte skulle valla med.

Om hon nu älskar sin hund så mycket så gör hon något åt saken innan han gör illa sig rejält på sporrarna :/

Hon kanske är trevlig ja, men jag har inte fått den uppfattningen då hon betedde sig skumt och omogetoch började klänga på min hund?
Mandana Veysi

2012-11-15 @ 05:50:40
URL: http://memyselfanddogs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0