Huggormar och fästigar

Igår var jag, Cornelia och Sheren på en föreläsning om fästingburna sjukdomar och huggormsbett. Föreläsningen var kort, knappt 30 minuter och det vi hörde visste vi redan om, men vi gick därifrån med lite nya kunskaper i alla fall. Vi fick veta hur man kyler ner en överhettad hund på bästa sätt utan att göra skada bland annat. Förresten, visste ni att ett huggomsbett i tassen är betydligt farligare än ett bett i nosen? det hade jag ingen aning om men nu vet jag. Vi gick även en liten tipspromenad och sen for vi hemåt. När jag kom hem möttes jag av världens gladaste terv som boxade mig i magen och sprang omkring. Idag ska vi till bollan och träna rallylydnad tillsammans med specialidrottseleverna. Nästa vecka, dvs nästa onsdag är det tävling i rallylydnad. Jisses vad tiden går fort, nu får vi ligga i stenhårt med träningen om vi ska bli godkända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0