Vad är det för fel på folk?

Jag förstår ärligtalat inte vad det är för fel på vissa människor. Vad som får dom att hålla på som dom gör.
Nu, nyss gick jag och Izor hem från R och runt hörnet vid våran innergård ser jag en sönderskuren ölburk och det låg metallbitar utspritt på gatan. Izor trampade nästan i det och jag hann inte reagera innan han var precis bredvid den vassa burken då buren och metallbitarna camouflerade sig mot asfalten. Tack och lov kom vi hem helskinnade båda två.
 
För några dagar sen såg det ut som om någon krossat ett glashus på gatan. Det var stora glasbitar överallt som Iz fick gå över då det inte fanns någon annan väg att gå, vi försökte gå där det var så lite glas som möjligt men det är inte speciellt lätt när det ligger glas precis överallt.
 
Varför håller folk på såhär? varför slänger man glasflaskor i asfalten när det ligger en soptunna några meter därifrån? varför ha sönder en ölburk? till vilken nytta? vem vinner på det? vem vinner på att slå sönder saker som kan skada både oss människor och våra djur?
 
Nu ska jag bädda ner mig i sängen med min fina vovve, pussa på honom lite extra eftersom jag är så glad och tacksam för att den fina vovven finns i mitt liv. Han är min bästa vän, min nr 1 i alla lägen. Det finns ingen som kan ersätta hans plats.
 
Godkväll på er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0