Koppelträning går framåt

Iz och jag har varit ute på en tvåtimmars promenad med mor. Han drog inte en sekund i kopplet under hela promenaden. Fy vad stolt jag är. Däremot fick jag påminna honom väldigt ofta att gå vid min sida då han gärna vela gå en bit framför mig. Nu när jag lär honom att gå i koppel vill jag att han ska gå fint också.
 
Vi gick ner på stan och jag köpte några kalkonhalsar och sen traskade vi hem igen. Han ligger helt avslagen på golvet och sover. Det tar på krafterna att gå ordentligt!
 
Har en kalkonhals på tining som han ska få senare idag. Kikade på lite halsband och koppel men hittade inget som föll mig i smaken. Just nu sitter jag och pratar med A om lite allt möjligt. Alltid lika roligt att prata med henne. Är helt slut och vädret är jätte trist. Regn och blåst. Inte alls roligt att vara ute så nu håller vi oss inomhus ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0