Välkommen Aryah


 
Klockan 02.00 fick jag ett meddelande av J att de anlänt till Gävle med min lilla Aryah. Mor och jag gick ner för att ta emot henne och vi hade Izor med oss. Höll på att smälla av när jag fick kopplet. Hon är bland det sötaste jag har sett i hundväg. Izor gruffade och dummade sig 1 gång men efter en tillsägelse på skarpen så skärpte han till sig och accepterade att Aryah gick runt honom osv.
 
När hon var rastad gick vi upp i lägenheten så fick hon mat att äta och sedan blev det lek med nya leksaker och när hon började bli trött satte jag henne i valphagen och det var inte uppskattat. Hon skrek, bet i gallret och vela inte vara där. Efter en stunds protest somnade hon tillslut och vaknade vid 6 pigg och glad. Hon hade sovit hela natten och varken gjort nr 1 eller 2 inne.
 
När vi klev upp fick hon frukost och sen var det bara att gå ut med henne, hon kissade och vi gick in igen. Hon har skällt på Izor för att få honom att leka, studsat och hoppat mot honom men han vet reglerna, ingen lek inomhus. Och han får inte leka med henne än då hon är på tok för liten. Så medan Izor höll sig borta från Aryah levde hon rövare tills hon somnade för en timme sen och sover än. Härliga lilla valp, så efterlängtad!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin & Olle

åh så mysigt att hon äntligen e hemma :D

Svar: Ja det är fantastiskt. Så spännande med en liten valp!!
Mandana Veysi

2014-07-17 @ 17:11:25
URL: http://teamtollare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0