Fynd i naturen

Inte det man vill hitta ute i naturen precis. Faktum är att Izor hittade det, han hade trasslat in ena bakbenet i en fiskelina och skar upp en del av benet. Tack och lov var det inget allvarligt. Det var inte djupt eller så. Men hade jag inte varit snabb nog att slänga mig över honom medan han drog och drog fast han satt fast kan jag lova att det hade blivit ett veterinärbesök. Medan jag håvade in all fiskelina så hade jag ett öga på Izor som inte alls brydde sig att han blödde från benet. Han fortsatte att leka med sin vattenleksak.
 
Det som gör mig så in i helsike förbannad är varför folk ska envisas med att lämna kvar sånt skit i naturen? Nu hade vi tur att jag hann se linan men tänk på alla djur i naturen som kan skada sig på det. Ingen verkar bry sig om att det ligger fiskekrokar och fiskelina på badstränderna. Tänk på alla barn som kan bli strypta av fiskelina eller sätta en krok i halsen. Hur kul är det att vandra runt på stranden en varm sommardag och få en fiskekrok i foten? nej skärpning nu. Jag har ingenting emot att folk fiskar, men ska man fiska ska man göra rätt för sig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0