mindre skällande

Det har hänt mycket nytt de senaste dagarna som kanske inte är någonting märkvärdigt för någon annan men för mig är det jätte stora framsteg.
 
I fredags när jag var på möte hade Wictoria Izor. Fick sedan ett mms av henne ochcpå bilden stod Izor bredvid W's farmor. Tydligen gick det jätte bra och Izor blev jätte förtjust i henne han är en otroligt fin hund och anpassar sig så efter omgivningen.  W's farmor böev jätte förtjust i Izor och det förstår jag för han är en himla fin hund.
 
Igår när vi grillade knöt jag fast Izor på en bänk medan vii grillade och Izor såg allt som hände utamför stugan. Det gicl förbi hundar och vet ni vad? Han var knäpptyst. Han tittade åt hundarnas håll och vände sig sedan. 
Ute i hemlingby går väldigt många med sina hundar så det var ett kanontillfälle att träna Izor på. Och på tal om passivitetsträning! Han var coollugn och åt ett grisöra som jag hade med mig och sen satt ham mest och tittade ut ur stugan eller på brasan. Allt är super spännamde i Izors  värld och tack och lov räckte kopplet inte hela vägen fram till eldstaden för jag tror att fluffet skulle närma sig den och tja, ni kan ju lista ut hur det hade slutat.
 
Idag har vi knga planer än, årstar med goa Hana och vi planwrar in hur bästa vecka ska se ut då hon kommer på fredag med mosters älslade schäferfjant. Sla bli jätte roligt att ha dem här! 
 
Jag sla även spara ihop pengar så att jag har råd att åka till skutskär och hälsa på dem i några dagar.  Det bästa med skutskär är att naturen är så nära. Vi slm bor i stan måste gå/ta bissen om vi vill ta oss till skogen men vem dör egentligen av en promenad. Det är bara skönt att få komma ut i friska luften lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0