Beställning check!

Klickade hem en beställning till Izor tidigare idag samt postade iväg ett paket. Har inte blivit mycket på hundfronten idag då jag har hjälpt mamma en hel del. Izor äter ett oxöra och efter det ska vi ut och träna ingångar, blir säkert bollkast samtidigt. 
 
Ska även börja packa iordning Izors packning och min inför Canis lägret. Mer kyckling ska torkas och jag ska fråga pappsen om han kan köpa mer ungnötslever när han åker till Willys, eller så följer jag med honom. Kan även torka gris/oxhjärta. Det måste vara supersmarrigt!
 
Jag föredrar torkat godis istället för färdigt godis man kan köpa i affär men ibland har man inte tiden att torka. Så jag ska nog slå på stort och torka ca 1 kg kyckling.
 
Brukar ni torka godis åt era hundar? isånnafall vad brukar ni torka?

Kommentarer
Postat av: Suzan

Vill också helst ge det man själv torkar. Skönt att veta vad man ger, även om köttet från affären kan varit med om ett och annat också ( jag äter helst kött från tex jägare eller lokaltkött), men hundarna tycker det är mycket godare också. Tror dom flesta hundar tycker det är godare iallafall ;) jag brukar torka hjärta mest, har torkat lever men sånt jävla jobb (super slemmigt)och stinker så in i h***. Men går väl att torka det mesta, gäller bara att ha tålamod och ork :)

Svar: Jo precis, vi har samma tänk där. Jag vill veta vad jag stoppar i min hund. Även om köttet kommer från ett annat land så vet jag att det inte är fullproppat med ex socker och olika E-ämnen, spannmål och onödigheter.
Jag själv är vegan och äter ingenting som kommer från djur. Men jag vill att min hund ska få så naturlig föda/godis som möjligt.

Är det verkligen bara jag som inte tycker att lever luktar så värst samt att det inte är svårhanterligt? haha. Hade inga som helst problem att torka lever för några dagar sen!
Mandana Veysi

2013-09-03 @ 19:40:32
Postat av: Suzan

Förresten, jätte smart med att ställa fråga. Tror det är lättare att få folk att kommentera :))

Svar: Tack! Hoppas att läsarna "vågar" kommentera då. :)
Mandana Veysi

2013-09-03 @ 19:41:19
Postat av: Anonym

Vad är det för läger? Aldrig varit på läger förut /suzan igen

Svar: Ska bli klickertränare inom Canis. Det här bli mitt andra läger, har även varit på ett bruksläger.
Kommer självklart att uppdatera va vi fått lära oss på lägret. :)
Mandana Veysi

2013-09-03 @ 19:43:54
Postat av: Åsa

Blodpudding är inte heller helt fel att torka & billigt ;) Kram på dig

Svar: Blodpudding kör vi ofta på här hemma, köper de större förpackningarna och torkar allt. Supersmarrigt tycker Izor. Lätt att hantera också. Kram!
Mandana Veysi

2013-09-03 @ 19:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0