Söndag

Blir att städa rummet snart och sen ska jag sätta mig ner och spela lite Sims. Izor har varit ute och fått äta grissvans så han är nöjd. Ska borsta igenom honom också, har inte gjort det sen vi flyttade. Usch klarar inte av att han ska gå omkring och se ruffsig ut i pälsen. Pälsvård för mig är super viktigt. Har man valt att leva med en långhårig hund så ska man sköta om pälsen. (Om man har en som kräver pälsvård) och den som säger att tervar inte gör det vet ingenting. Sköter man inte byxorna och svansen på dem får man räkna med tovor ganska så direkt. Sen finns det självklart raser med andra pälstyper som inte alls kräver lika mycket pälsvård, ex aussie.

Jäklar vad jag babblar, tar och borstar igenom fluffet nu så han är färdigborstad och klar innan jag sätter mig ner för att spela lite.


Kommentarer
Postat av: J

Beror ju på vilken typ av päls dom har :>
Brukar bara borsta min terv när hon fäller men hon har en mjukare päls som inte tovar.
Men däremot har hennes halvsyster den strävare typen och den är hemsk, tovig och all skit som fastnar!

Svar: Oftast har tikar kortare päls än hanar så det är ofta lättare att sköta pälsen på dem. Tervar ska ju ha lite sträv päls men kan inte medge att min herre har så sträv päls. Hade en tik med otroligt sträv päls (tiken vi fick ta bort) hon fick tovor i pälsen efter bara någon dag. Men byxorna har varit hemska på alla tervar jag haft och träffat. (Med det menar jag att de inte alls haft samma goda pälskvalite som resten av kroppen) gäller även min hane. Därför borstar jag igenom honom varje dag ungefär. :)
Mandana Veysi

2013-10-06 @ 14:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0