Höstbad

Usch och fy vad den här lägenheten är kall. Trots att elementen står på max så måste jag strosa omkring i tofflor. 
Ute ser det inte mycket mysigare ut men ska ta mig ut en sväng med Izor så att han får kissa av sig. Sen blir det hem och parkera sig i soffan framför en film. Tänkte ta och träna lite baklängesmarch senare, herregud vi kommer aldrig att bli godkända om jag inte tar mig i kragen och tränar de olika momenten.
 
Jaja, det har hänt mycket i mitt liv just nu så jag tar en sak i taget. Izor har fått gilla läget och verkar inte ha lidit speciellt mycket av det förutom att han blivit väldigt rastlös men då har jag tagit och tröttat ut honom fysiskt iallafall. ska ta med en boll och köra lite uppletande nu på promenaden så får han både fysisk och psykisk träning. 
Efter det ska herren få sig ett bad! Han fick inget igår så det är på tiden nu. 
 
Hur ofta badar du din hund?
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

tihi va liten han blev utan all fluffig päls! ;)

Jag brukar bada Zorro typ 2 ggr per år, ibland mer om han blir skitig/rullar sig i något. Just nu kommer han dock få bada lite oftare då jag måste använda ett special schampoo som ska dämpa hans klåda :/ Hoppas på att kunna använda ett mousse istället så snart pengarna räcker till...

Svar: Det blir inte mycket hund kvar av honom när han är blöt ;)Jag håller tummarna att Zorro's klåda ger med sig!
Mandana Veysi

2013-10-14 @ 14:17:43
URL: http://www.redcanine.weebly.com
Postat av: Pälsklingar

När han är smutsig och/eller när han för jävlig ut. =P (Hans päls står åt alla håll så småningom och ett bad och framförallt att föna pälsen på rätt sätt efteråt gör då att han ser presentabel ut igen. ;P)

Svar: Haha, ungefär samma här då! :)
Mandana Veysi

2013-10-14 @ 14:18:27
URL: http://palsklingars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0